Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Utjecaj blogera i influencera

Digitalni marketing

Posljednjih nekoliko godina u komunikacijskoj industriji raste važnost i utjecaj blogera i influencera. Njihove online platforme poput blogova i društvenih mreža postaju novi komunikacijski kanali različitih brendova iz različitih industrija.

Prije četiri godine poznati digitalni analitičar tvrtke Altimer Group Brian Solis stvorio je izraz “Stupovi utjecaja” opisujući ih kao doseg, važnost i rezonanciju – tri R (reach, relevance, resonance) koji su temeljni postulati u odnosima s influencerima. Scott Guthrie, digitalni direktor Ketchuma London, proširio je leksikon odnosa s influencerima i dodao nova četiri R – opažanje, odnos, stvarnost i odricanje kontrole (reception, relationship, reality, relinquish control) kao paradigmu za rad s utjecajnim digitalnim javnostima. O čemu se točno radi?

DOSEG:

Doseg predstavlja veličinu publike. Definira se brojem ljudi koja se može dosegnuti kroz bazu followera pojedinog influencera.

VAŽNOST:

Važnost odgovara na pitanje koliko je influencer relevantan za određenu temu, odnosno koji su se influenceri pojavili pri pretraživanju ključnih riječi i ključnih fraza koje su vam važne.

REZONANCIJA:

Rezonancija je rezultat dosega u kombinaciji s važnošću. Rezonancija određuje koliku će aktivnost influencer potaknuti pri objavi sadržaja. Odnosi se na razinu angažiranosti ljudi koji ga prate – broj shareova, likeova, komentara.

OPAŽANJE:

Koliko se sustav vrijednosti vašeg brenda poklapa s onim odabranog influencera? Komunikatori koji rade isključivo s dosegom, važnošću i rezonancijom identificirat će influencere prema veličini publike, temama o kojima raspravljaju i angažmanu oko objavljenog sadržaja. Uzmete li u obzir samo to, ne možete sa sigurnošću odrediti sviđa li se influenceru vaš brend ili vaša konkurencija. Treba imati na umu da influenceri nisu nužno pristalice nekog brenda. Oni su neutralni, ali su pokretači promjena koji mogu naškoditi jednako kao i pomoći.

ODNOS:

Odnosi se grade na uzajamnom poštovanju i razumijevanju. Kako odnosi s influencerima sazrijevaju stvara se tržište za najbolje influencere (oni odlučuju kada će, s kim i za koju naknadu surađivati). Komunikatori koji rade s influencerima sve češće se okreću izgradnji dugoročnog partnerstva umjesto kratkoročnih kampanja.  Kako bi to bilo moguće potrebno je odbaciti tradicionalne načine suradnje koji se svode samo na mjerenje veličine publike i površne informacije. Puno veću vrijednost brendu donosi kvalitetan i dugoročan odnos s influencerom temeljen na povjerenju, jer on s vremenom usvaja vrijednosti i razumije motivaciju brenda. Kako bi se ostvario takav odnos potrebno je otkriti o čemu influencer piše, koje su mu ključne riječi i fraze, tko mu je publika, kome se obraća i je li on najbolji za brend koji bi trebao predstavljati.

STVARNOST:

Nisu svi influenceri jednaki. Sve veći broj komunikatora radi na kampanjama koje uključuju odnose s influencerima i tako na njih prenose moć brendova. Oni time stvaraju tržište na kojem mogu odlučivati s kim će raditi i po kojoj cijeni. U radu s influencerima treba biti realan. Umjesto da ciljate na poznate influencere, uzmite u obzir zvijezde u usponu koje možda nemaju veliki doseg poput najutjecajnijih influencera, ali su predani stvaranju dosljednog, kvalitetnog sadržaja i, što je još važnije, njihova im je publika odana.

ODRICANJE KONTROLE:

Pametni brendovi ne koriste doseg influencera kako bi promovirali svoj korporativni sadržaj. Pametni brendovi postaju su-kreatori. Brendovi i influenceri surađuju pri kreiranju sadržaja. Influenceri poznaju svoju publiku. Oni znaju što njihova publika voli i izgradili su svoje followere dosljedno objavljujući sadržaj visoke kvalitete koji im je zanimljiv, a zauzvrat im je njihova publika postala odana. Brendovi moraju naučiti odreći se kontrole i osigurati uređivačku i kreativnu slobodu influencera kako bi ih ohrabrili da produciraju autentičan sadržaj koji je pun pogodak i za brend i za njihovu publiku.

Komunikatorima koji svakodnevno surađuju s blogerima i influencerima ovi Stupovi utjecaja su itekako dobrodošli “podsjetnici” o kojima treba voditi računa. Istovremeno je potrebno dodatno educirati brendove na koji način i s kim surađivati te se odmaknuti od pretpostavke da bilo koji bloger ili influencer  može predstavljati vrijednosti vašeg brenda.

Veronika Šlogar za www.media-marketing.com

Pročitajte još:

Komunikacija

Koliko su opasne takve lažne vijesti i njihova popularizacija od poznatih osoba najbolje možemo vidjeti na nekoliko primjera u Velikoj Britaniji u kojoj su...

Izdvojeno

Od početka godine Facebook testira još jednu veliku novinu – Explore Feed

Komentari

Stručnjaci u odnosima s javnošću često se susreću s pitanjem – kako mjeriti učinkovitost odnosa s javnošću? Prvi dokument koji se bavi mjerenjem i...

Novosti

Blogiranje definitivno ne spada u kategoriju „kako do brzog i lakog novca“, no s mudrim pristupom možete itekako generirati stabilan i atraktivan pasivan prihod....

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.