Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kako mjeriti rad u odnosima s javnošću?

Stručnjaci u odnosima s javnošću često se susreću s pitanjem – kako mjeriti učinkovitost odnosa s javnošću? Prvi dokument koji se bavi mjerenjem i evaluacijom učinaka je Barcelona Principles iz 2010. koji je prošle godine proširen na Barcelona Principles 2.0. Dokument predstavlja smjernice i preporuke za pojedince i organizacije te pokušava stvoriti jedinstveni okvir unutar struke.

Neka od ključnih načela Barcelona Principles 2.0. podrazumijevaju jasno definirane ciljeve i mjerenje kao temelj komunikacija i odnosa s javnošću, mjerenje komunikacijskih učinaka (Outcome), a ne samo rezultata (Output), napuštanje AVE vrednovanja komunikacije, uključivanje mjerenja i društvenih mreža te kvalitativne i kvantitativne metode mjerenja i evaluacija. Jedan od vodećih komunikacijskih stručnjaka Ardi Kolah u svojoj knjizi „High Impact Marketing That Gets Results“ dao je nekoliko savjeta kako ova načela primijeniti u praksi:

  • Odredite publiku s kojom želite komunicirati
  • Definirajte mjerljive i transparentne PR ciljeve
  • Analizirajte inpute – pozadinske informacije i različita istraživanja
  • Imajte na umu da su rezultati važni, no s ograničenim uvidom – broj objava pokazuje vam razinu pokrivenosti i doseg publike, no ne može vam objasniti i pokazati jeste li utjecali na razmišljanje ili ponašanje
  • Pratite komunikacijske učinke  – mjerite do koje su razine PR aktivnosti utjecale na svjesnost, mišljenje i ponašanje vaše targetirane publike u odnosu na postavljena mjerila

Komunikacijski učinci su ključni prilikom mjerenja povrata uloženog (ROI – return of investment) te su ujedno i vrijedni podaci koji se mogu iskoristiti prilikom sljedećih kampanja, istraživanja, planiranja i evaluacija. Također, potrebno je voditi računa o kvaliteti materijala koji se isporučuje medijima. Danas su izuzetno bitne fotografije i video, ali i sadržaj koji je i dalje kralj. Iako još uvijek nisu definirana pravila na koji način mjeriti vidljivost na društvenim mrežama, njih se ne smije zaobići jer postaju sve važniji i utjecajniji komunikacijski kanal. Pristunost na društvenim mrežama je svojevrsni must-have.

Unatoč smjernicama, kriteriji mjerenja učinkovitosti u odnosima s javnošću variraju, no jasno definiran cilj je ključ svih metodologija. Rad u odnosima s javnošću itekako vrijedi samo je bitno prepoznati što je važno mjeriti i kako to ostvariti.

Piše: Veronika Šlogar, mlađa savjetnica, DIALOG komunikacije za http://www.media-marketing.com/


Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.