Novosti

Utjecaj krize u zrakoplovnoj industriji na zrakoplovne nesreće

Statistički gledano, putovanje zrakoplovom najsigurniji je način putovanja. U postocima, veće su šanse da vas udari grom nego da doživite zrakoplovnu nesreću. Ipak, na visini od 10.000 metara statistički podaci ne izgledaju najuvjerljivije, pogotovo u svjetlu velikih nesreća koje su se dogodile proteklih mjeseci.

Statistički gledano, putovanje zrakoplovom najsigurniji je način putovanja. U postocima, veće su šanse da vas udari grom nego da doživite zrakoplovnu nesreću. Ipak, na visini od 10.000 metara statistički podaci ne izgledaju najuvjerljivije, pogotovo u svjetlu velikih nesreća koje su se dogodile proteklih mjeseci.

Smanjivanja troškova zrakoplovnih kompanija zbog ekonomske krize vjerojatno je povezano s nesrećama, misle stručnjaci. U prvom polugodištu 2009. godine u nesrećama je poginulo 479 putnika.

Većina nesreća zbog “ljudskog faktora”

– Oko 70 posto zrakoplovnih nesreća događa se zbog ljudskog faktora. To znači pogreška pilota, manjak treninga ili previdi tehničkih službi i održavanja – objašnjava Carlos Limon, predsjednik IFALPA-e, Međunarodnog saveza pilota osnovanog u Londonu.

Limon smatra da iako kriza ne bi smjela utjecati na sigurnost, u mnogim zemljama gdje zakoni nisu dobri ili se ne provode do propusta zbog štednje ipak dolazi.

– Postoji direktna veza između zrakoplovnih nesreća i financijske krize, zbog krize pati sigurnost letenja – drži kongresmen i umirovljeni predsjednik meksičkoga pilotskog sindikata Jesus Ramirez Stabros te naglašava:

– Kao i sve industrije, i zrakoplovna ima svoje troškove. Krizna vremena zahtijevaju redukcije troškova. Na gorivu se ne može štedjeti pa se pokušava uštedjeti na kolektivnim ugovorima tehničkih službi i održavanja.

Statistika ne laže

Za takve teorije postoji i statistička potvrda. U prošlom su desetljeću godine s najviše zrakoplovnih nesreća 2002. sa 702 poginulih, 2005. sa 769 poginulih te prva polovica 2009. godine sa 479 poginulih putnika. U toj crnoj statistici nisu letjelice i zrakoplovi manjih veličina.

Godina 2002. ostala je zapamćena po terorističkom napadu na New York. Godine 2005. kriza je zahvatila taj gospodarski sektor. Povećanje tarifa i zakonske prilagodbe dovele su dvije najveće američke zrakoplovne kompanije, United Airlanes i US Airways, do bankrota.

– Kada su troškovi visoki, gdje možete uštedjeti? Troškovi goriva fiksni su. Ostaju plaće, trening pilota i ostalog osoblja, a to je ono što nas brine – završava Limon.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version