Duža nezaposlenost, primanje naknade i podrške nezaposlenima, ne samo da opterećuju ionako prazan proračun, nego često znači i gubitak potrebnih znanja i vještina. Česti su i komentari kako upravo naknade djeluju na smanjenje motiviranosti prilikom traženja novoga zaposlenja. Čak polovica svih nezaposlenih osoba u Hrvatskoj su dugotrajno nezaposlene osobe.
Niz mjera koje provodi HZZ morale bi biti usmjerene na brže zapošljavanje. Za ovu godinu, u proračunu su osigurane 1,2 milijarde kuna za aktivne mjere zapošljavanja, a za zapošljavanje mladih osoba na raspolaganju su i sredstva iz Garancije za mlade, koja za idućih pet godina iznose oko 140 milijuna eura.
Brzina tehnološkog razvoja daje na važnosti cjeloživotnom obrazovanju i stjecanju novih znanja i vještina kako biste ostali u koraku s tržištem rada. Koncept cjeloživotnog učenja u svim životnim razdobljima (od rane mladosti do starosti) i u svim oblicima u kojima se ostvaruje:
1. Formalno obrazovanje – obrazovanje koje se provodi u različitim akreditiranim obrazovnim institucijama prema odobrenim programima, nakon čega se stječu priznate diplome i kvalifikacije. Osim što obuhvaća kronološki određeno obrazovanje mlađe osobe, također se odnosi na i na formalno obrazovanje odraslih.
2. Neformalno obrazovanje – odnosi se na obrazovanje koje ne dovodi do stjecanja novih kvalifikacija (diploma ili napredovanja na kvalifikacijskoj ljestvici).
3. Informalno učenje – učenje koje nastaje iz dnevnih aktivnosti vezanih uz posao, obitelj, prijatelje. Odnosno nenamjerno ‘životno’ učenje.
U Hrvatskoj je tek 3,4 % radnika uključeno u cjeloživotno obrazovanje. Za promjenu takvoga trenda potrebno je i partnerstvo s poslodavcima, te ubrzano priznavanje informalnih i neformalnih oblika stjecanja novih znanja.
