Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Vizija je glavni motor

Da biste postali uspješan poduzetnik trebate raditi na razvoju poduzetničkih vještina neophodnih za izgradnju profitabilne tvrtke na temelju tih proizvoda, ili usluga.

Da biste postali uspješan poduzetnik trebate raditi na razvoju poduzetničkih vještina neophodnih za izgradnju profitabilne tvrtke na temelju tih proizvoda, ili usluga.

Većina smatra da je za uspjeh u poduzetništvu najvažnije imati dobar proizvod, ili uslugu. Međutim, to nije dovoljno. Razlog zbog kojeg većina novih tvrtki ode u stečaj je upravo fokusiranost na proizvod ili uslugu. Statistike su neumoljive i pokazuju da 90 posto novih tvrtki propadne u prvih pet godina. Nema proizvoda kojega netko neće pokušati oponašati i poboljšati. Nema usluge koju neće zamijeniti nova, još bolja, kvalitetnija, sofisticiranija. Nema tržišta kojeg neće pokušati obraditi novi konkurenti.

Da biste postali uspješan poduzetnik trebate raditi na razvoju poduzetničkih vještina neophodnih za izgradnju profitabilne tvrtke na temelju tih proizvoda, ili usluga. Dobra je vijest da smo se svi mi rodili sa svim potrebnim vještinama i sposobnostima, samo ih nismo dovoljno razvijali i radili na njima.

Poduzetnička piramida

Upoznajte prednosti poduzetničke piramide, reorganizirajte svoju tvrtku, obrt, ili djelatnost i udvostručite svoj prihod u manje od godinu dana uz više slobodnog vremena. Kada pomislite na piramidu, na što vas ona asocira? Vjerovatno na dugovječnost, stabilnost, čvrstoću, moć, sigurnost, snagu, uspjeh. To su sve osobine i značajke koje bi i vaša tvrtka, obrt, ili djelatnost morale imati, ukoliko želite imati profitabilan i uspješan posao. Tvrtka koja je postavljena na čvrstim i zdravim temeljima kao piramida preživjet će sve uspone i padove i iz svake krize i recesije izaći kao pobjednik.

Na prvom je mjestu vizija. Vizija je glavni motor i pokretač cijele tvrtke. Stvaranje velike vizije ne zahtijeva ništa više vremena i energije od stvaranja male vizije. Razlika između uspješnih i neuspješnih poduzetnika jest u tome što su uspješni poduzetnici jednostavno imali veću viziju. Svaka tvrtka, obrt i djelatnost mora imati svoju poslovnu viziju. Vizija se sastoji od vaših vrijednosti, svrhe i ciljeva. Sažmite svoju poslovnu viziju u jednu rečenicu i neka vas ona predstavlja u poslovnom svijetu i bude vaša vizit- karta.

Na drugom je mjestu vođenje. Vođenje je djelovanje, a ne položaj. Biti uspješan vođa znači prvo voditi sebe, a zatim i druge. Vođa treba biti uzor i primjerom pokazati put. Značajke uspješnog vođe su: karakter, karizma, hrabrost, usmjerenost, slušanje, pozitivan stav, rješavanje problema, odgovornost, disciplina i spremnost na učenje.

Na trećem je mjestu tim. Da bi izgradio uspješan tim, vođa treba graditi odnos sa svojim ljudima, ulagati u njihov razvoj, pomoći im i poticati ih da daju svoj maksimum. Ako zaposlenici rastu znači da će i tvrtka rasti. Zadatak vođe je otkriti vrijednosti svakog člana tima i njihove vrijednosti integrirati u poslovnu viziju tvrtke.

Na četvrtom se mjestu nalazi prodaja. Prodaja je najvažnija poduzetnička vještina. Ništa se ne događa dok se ne ostvari prodaja. Što vam vrijedi najbolji, najkvalitetniji proizvod, ili usluga, ukoliko je ne znate prodati? Prodaja je ključ za stvaranje profita. Jedino pitanje je – koliko ste dobri u prodaji? Osim prodajnih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, morate imati jasan plan prodaje i mapu prodajnog procesa.

Na petom se mjestu nalazi protok novca. Tvrtka mora biti likvidna i profitabilna. Upravljanje novcem je također vještina koja se uči. Biznis gotovo uvijek košta više nego što očekujete. I zbog toga planiranje novčanih tokova mora biti sastavni dio poslovnog plana. Mnoge uspješne tvrtke upadaju u krizu i odlaze u stečaj jer nisu dovoljno dobro isplanirale protok novca. Kada novca nema dovoljno, mijenja se fokus s biznisa na preživljavanje.

Na šestom se mjestu nalaze klijenti. Tko su vaši idealani klijenti? Kome se obraćate? Morate imati jasan profil svojih idealnih klijenta. Tko kupuje vaše proizvode ili usluge i zašto to kupuju? Poznavajući odgovor na ova dva pitanja, vaša tvrtka će rasti. Razmislite koju vrijednost klijent dobiva u suradnji s vama?  Klijenti/kupci su većinom spremni platiti više ukoliko ponudite dovoljno vrijednosti za tu višu cijenu. Trebate ispuniti i nadići vrijednosti svojih klijenata.

Na sedmom su mjestu poslovni partneri. Ukoliko birate prosječne poslovne partnere, imat ćete prosječnu tvrtku. Ako želite biti uspješni i najbolji, morate uzeti izvrsne poslovne partnere najbolje u svojoj branši. U poslovne partnere spadaju odvjetnici, porezni savjetnici, financijski savjetnici, knjigovođe, računovođe, coachevi, mentori, treneri i poslovni savjetnici.

I tek na vrhu piramide, na posljednjem mjestu, nalaze se proizvodi i usluge. To ne znači da proizvodi i usluge nisu važni i da u njih ne treba ulagati i usavršavati ih. Baš naprotiv, oni su jednako važni kao i ostale značajke piramide. Poanta je da radite na usavršavanju svih poduzetničkih vještina i znanja. Što ćete vi rasti i razvijati se kao osoba tako će rasti i vaša tvrtka. Uspješna tvrtka je uvijek odraz uspješne osobe. I tek kada budete koristili sve elemente poduzetničke piramide stvari će sjesti na svoje mjesto, udvostručit ćete svoj prihod i postati učinkovitiji u manje vremena.

www.re-forma.eu

[email protected]


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.