Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Vodeći domaći stručnjak za Excel savjetuje kako analizirati prošlu godinu i planirati iduću

Luka Kobeščak, vodeći domaći stručnjak za Excel kroz čije je edukacije prošlo više od 30.000 ljudi, donosi tri ključne stvari koje možete napraviti kako biste evaluirali proteklu godinu i izradili plan za budućnost.

excel

Kraj godine idealno je vrijeme da poduzetnici naprave analizu svojih poslovnih rezultata i postave temelje za uspješno planiranje godine koja slijedi. Microsoft Excel pruža moćne alate koji omogućuju jednostavne izračune, analize i projekcije. Luka Kobeščak, vodeći domaći stručnjak za Excel kroz čije je edukacije prošlo više od 30.000 ljudi, donosi tri ključne stvari koje možete napraviti kako biste evaluirali proteklu godinu i izradili plan za budućnost. To su: Analiza prihoda i troškova pomoću Pivot Tablica, izrada Cash Flow prognoze pomoću scenarija i kreiranje plana prodaje pomoću linijskih grafikona i trenda.

Analiza prihoda i troškova pomoću Pivot Tablica

Pivot tablice učinkovit su alat za brzo sumiranje i analizu podataka o prihodima i troškovima. One vam omogućuju tri stvari. Pomoću njih možete sumirati prihode po mjesecima, klijentima ili proizvodima te pratiti glavne troškove i identificirati područja u kojima možete uštedjeti.

Također, pomoću Pivot Tablica možete kreirati vizualne prikaze podataka poput grafikona koji će vam pomoći u donošenju odluka.

“Pivot tablicu nije teško napraviti. Sve što trebate jest pratiti sljedeća četiri koraka. Prvo je potrebno organizirati svoje podatke u tablicu s kolumnama (datum, vrsta proizvoda/troška, iznos). Zatim označite podatke i idite na Umetanje (Insert) PivotTable. Zatim povucite kolonu Vrsta prihoda/troška u Rows, znos" u Values te filtrirajte ili grupirajte po mjesecima kako biste uočili trendove.

Izrada Cash Flow prognoze pomoću scenarija

Poznavanje kretanja novčanih tokova ključno je za planiranje likvidnosti u idućoj godini. U Excelu možete koristiti Scenarije (What-If Analysis) za simulaciju različitih situacija (npr. optimistični, realni i pesimistični scenarij). Cash Flow prognozu izradite prateći sljedeće upute. Za početak pripremite tablicu s mjesečnim prihodima i troškovima za iduću godinu. Zatim idite na Podaci (Data),  What-If Analysis > Scenario Manager te dodajte nekoliko scenarija. Naprimjer optimistični (prihodi rastu 20%, troškovi ostaju isti), realni (prihodi rastu 10%, troškovi rastu 5%) ili pesimistični (prihodi padaju 5%, troškovi rastu 10%). Kad ste sve to napravili analizirajte rezultate za svaki scenarij kako biste bili spremni na različite situacije.

Donestite informirane odluke koje će osigurati stabilan i profitabilan rast!

Kreiranje plana prodaje pomoću linijskih grafikona i trenda

Za planiranje iduće godine korisno je vizualizirati povijesne podatke o prodaji i izraditi projekciju na temelju trenda. U nastavku pročitajte nekoliko savjeta kako napraviti plan prodaje.

Bitno je zabilježiti mjesečne podatke o prodaji za proteklu godinu. Nakon toga označite podatke i umetnite linijski grafikon (Umetanje > Grafikon > Linijski grafikon). Potom slijedi korak u kojem je potrebno dodati Trendline (liniju trenda) kako biste projicirali budući rast. To ćete učiniti tako da kliknete na liniju na grafikonu i odaberete ADD Trendline i odaberete vrstu trenda (npr. linearni). Na kraju produžite liniju trenda na idućih 12 mjeseci kako biste vidjeli očekivani trend prodaje.

Excel nudi fleksibilnost i moćne alate za analizu prošlih rezultata i planiranje budućih poslovnih koraka. Korištenjem Pivot tablica, Scenarija za cash flow i linijskih grafikona s trendom, poduzetnici mogu donijeti informirane odluke koje će osigurati stabilan i profitabilan rast u idućoj godini.


Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Marketing i prodaja

Jednom kada ovladamo vještinom prodaje, naučimo istraživati potrebe klijenta, usavršimo korake prodajnog lijevka, izvježbamo postavljati prava pitanja i zaključivati prodaju, kao da se sve...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.