Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Vrijednost HUP skora neprihvatljivo niska

hup skor
hup.hr

Izostanak rezultata u provedbi reformi na koje je upozorila predsjednica HUP-a Gordana Deranja, potvrdili su i rezultati HUP skora predstavljeni na Danu poduzetnika. HUP skor prati napredak, rezultate u provođenu reformi temeljem 73 statistička i ekspertna pokazatelja koji se grupiraju u 12** područja reformi za koje je HUP odredio ciljeve koje sustavno zagovara.
Konačni podaci za 2014. pokazuju da prošlogodišnji HUP skor Hrvatske, na skali od 0 do 100 , bio svega 32 te je ostao nepromijenjen u odnosu na 2013..
„Takva je vrijednost HUP skora neprihvatljivo niska s obzirom na to da je prošlogodišnje mjerenje za najuspješniju državu članicu EU iz Nove Europe – Estoniju – pokazalo približnu vrijednost skora od 76. Razlika između hrvatskih 32 i estonskih 76 treba nas ozbiljno zabrinjavati. Estonija – zemlja koja je nekada imala puno niži realni dohodak po stanovniku od Hrvatske – preskočila je našu zemlju na svim ljestvicama konkurentnosti i razvitka.“, istaknuo je glavni direktor HUP-a Davor Majetić napomenuvši da stagnacija u pokazateljima HUP skora potvrđuje neriješenost strukturnih problema u dvanaest područja reformi koje zagovara HUP.
Problemi su naročito izraženi na područjima fiskalne konsolidacije, pravosuđa i tržišta rada. Na ovim područjima bilježimo skorove 17, 18 i 22, koji se od početka mjerenja smještaju pri ili na samome dnu raspona skorova. Za njima na ljestvici problema slijede produktivnost i konkurentnost (26), obrazovni, zdravstveni i mirovinski sustav (27) i investicijske i poslovne barijere (30). Posebno zabrinjava iznimno nizak skor poticanja investicija (19) koji se našao pri dnu ljestvice nakon nedavnih metodoloških promjena u Eurostatovom načinu evidencije investicija.

Nakon te izmjene do izražaja je došla činjenica da Hrvatska ima najniži omjer bruto investicija i BDP-a među zemljama Nove Europe, koji je praćen izrazito niskim indeksom pouzdanja investitora. Gotovo jednaka dimenzija problema susreće se kod opterećenja gospodarstva i poduzetničke klime (skorovi 34). Situacija je tek nešto bolja s ponudom kapitala, javnom administracijom i efikasnošću javnih poduzeća. Međutim, čak i na potonja dva područja – na kojima skor postiže vrijednosti između 50 i 60 – riječ je tek o „mršavim dvojkama“.
Hrvatska udruga poslodavaca na Danu poduzetnika predstavila je i nove rezultate istraživanja o poduzetničkoj klimi i stavovima građana* koje je pokazalo da čak 76,3 % građana smatra da je poduzetnička klima u zemlji loša. Kao glavnog krivca za takvo stanje građani navode sve dosadašnje Vlade (45%), državnu administraciju (13,5%) te loše zakone i neučinkovito pravosuđe (12,2%).
Većina građana, njih 62 % smatra da su poduzetnici glavni ključ izlaska iz krize. Međutim 33% građana i dalje ima negativan stav prema poduzetnicima. Na pitanje koje su reforme zemlji najpotrebnije 18% građana navelo je reformu javne uprave, 12,3% reformu gospodarstva, 11,1% promjenu teritorijalnog ustroja zemlje, 9,9% reformu pravosuđa, a 7,6% reformu sustava obrazovanja.
Uz podsjećanje na nedavno predstavljenih 16 ključnih pitanja HUP-a koja su upućena političkim strankama uoči izbora glavni direktor Udruge Davor Majetić predstavio je još jedan HUP-ov dokument – Bijelu knjigu.
„U našoj Bijelog knjizi 30 granskih udruga HUP-a navelo je konkretne probleme koji onemogućavaju i otežavaju rast i razvoj pojedinih industrija i sektora te ujedno dalo i svoje prijedloge za rješavanje tih problema. I s naših 16 pitanja i s ovim dokumentom želimo jasno poručiti kako su upravo gospodarstvo i rješenja za gospodarske probleme najveći nacionalni prioritet. Zato želimo da upravo ta pitanja i rješenja koja nam za njih nude političke stranke budu u središtu predizbornih rasprava i kampanja.“, rekao je Davor Majetić.
HUP-ovo istraživanje pokazalo je kako i većina građana želi da upravo gospodarstvo bude u središtu političkih predizbornih kampanja. Kao teme o kojima žele da se u kampanji raspravlja građani su naveli – ekonomski oporavak (27,4%), zapošljavanje mladih (19,6%), reindustrijalizaciju i proizvodnju (7,7%) te brigu o siromašnima (7,7%).
„Globalno tržište nikada nije bilo konkurentnije zbog čega su postavljanje jasne vizije, sposobnost planiranja i učinkovite realizacije, kao i kontinuirane prilagodbe okruženju, važniji nego ikada prije. Glavni faktor konkurentnosti na globalnom tržištu su ljudi – obrazovani, motivirani i spremni preuzeti odgovornost za svoj rad. Poduzetnici i poslodavci privatnog sektora na tržištu se dokazuju i preuzimaju odgovornost svakoga dana i zbog toga tražimo društvo prožeto odgovornošću na svim razinama. Viziju i odgovornost za njezinu realizaciju tražimo i od političkih elita.“, zaključila je predsjednica HUP-a Gordana Deranja poručivši budućoj novoj Vladi da ne odlaže reforme, već da u njihovu provedbu krene od prvoga dana svoga mandata – „kao da vam mandat traje jednu, a ne četiri godine“

Više na www.hgk.hr


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.