Potpisnici novog kodeksa (prvi je potpisan 2005. godine), izrađenog prema smjernicama Europskog udruženja pivara The Brewers of Europe, su predstavnici sedam hrvatskih pivovara. One se obvezuju na poslovanje u skladu s visokim etičkim standardima marketinške komunikacije, uz poštivanje važećih hrvatskih zakona i kodeksa u oglašavanju alkoholnih pića.
Cilj je utjecati na promicanje kulture odgovornog marketinškog komuniciranja i konzumiranja alkohola odnosno piva.
Kodeksom se po riječima predsjednika Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK Pere Ivankovića, želi spriječiti promoviranje neodgovorne uporabe alkohola te pomoći oblikovanju učinkovitih i privlačnih marketinških komunikacija i kampanja.
Zabranjuje se…
U novom kodeksu, primjerice, kaže se kako se reklamne poruke o pivu ne smiju upućivati maloljetnicima niti prikazivati maloljetnike kako konzumiraju pivo.
Zabranjuju se povezivanje konzumiranja piva s vožnjom, a reklamne poruke o pivu ne smiju povezivati ni njegovo konzumiranje s operacijama potencijalno opasnih strojeva ili s izvedbama potencijalno pogibeljnih aktivnosti.
Isto tako, reklamne poruke ne smiju pivu pripisivati svojstva sprječavanja, tretiranja ili liječenje bolesti niti upućivati na takva svojstva te ne smiju stvarati zbrku glede prirode i jakosti piva.
Kodeks propisuje i kako reklamne poruke o pivu ne smiju stvarati dojam da pijenje piva povećava mentalne sposobnosti ili fizičke aktivnosti, npr. pri bavljenju sportom kao ni stvarati dojam da konzumiranje piva povećava društveni ili seksualni uspjeh.
U odnosu na prijašnje izdanje kodeksa ojačana je pozicija Odbora za pritužbe čije odluke su sada konačne, bez mogućnosti žalbe, a u slučaju nepravilnosti u marketinškom komuniciranju pritužbu mogu podnijeti pojedinci i pravne osobe putem poveznice na internetskim stranicama HGK.