Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ljudski resursi

Zaposlenici generacije Z i milenijalci mijenjaju radno mjesto kakvo poznajemo

Zaposlenici generacije Z i milenijalci, koji imaju od 18 do 41 godinu, čine velik dio trenutne radne snage.

Zaposlenici generacije Z i milenijalci, koji imaju od 18 do 41 godinu, čine velik dio trenutne radne snage. Work Trend Index 2022[1] pokazao je da zaposlenici ponovo procjenjuju ulogu posla u svom životu, a ono što žele od posla i što su spremni dati zauzvrat procjenjuju po ključu „vrijedi li“. Zapravo, istraživanje je otkrilo da će 49% zaposlenih generacije Z i milenijalaca ove godine razmotriti promjenu poslodavca.

Pojavljuje se novi trend – sloboda i fleksibilnost

Iako je Work Trend Index 2022 pokazao da svi zaposlenici žele više fleksibilnosti, ukazao je i na to da su milenijalci i generacija Z najskloniji promjeni. Rezultati kažu da će 49% zaposlenih pripadnika generacije Z vjerojatno razmisliti o prijelazu na hibridni model rada na svom trenutnom poslu, a 46% će vjerojatno početi raditi na daljinu. Više nego druge generacije zaposlenika, oni visoko cijene slobodu izbora kada i gdje će raditi.

Prioriteti se mijenjaju – dobrobit i korporativna kultura postali su važniji

No, zaposlenici generacije Z i milenijalci ne žele samo fleksibilnost.  Work Trend Index 2022 otkrio je da su, nakon plaće, tim zaposlenicima prioriteti na radnom mjestu pozitivna radna kultura (46%), pogodnosti usmjerene na njihovu dobrobit (42%) i osjećaj svrhe ili smisla (40%).

Otkaz je opcija – i zato bi se poslovni sustavi trebali promijeniti

Istraživanje je pokazalo i da je veća vjerojatnost da će pripadnici generacije Z i milenijalci otići kad im nešto ne odgovara. Zapravo, gotovo polovica njih u Europi (49%) ove godine vjerojatno će razmotriti novog poslodavca, u usporedbi sa prosjekom EMEA² regije od 36 posto. Daljnjih 31 posto zaposlenika generacije Z će se vjerojatno preseliti i pronaći posao koji im omogućava da rade na daljinu.

Hibridni rad sljedeća je velika stvar u poslovnom okruženju – jesmo li spremni?

Zaposlenici generacije Z i milenijalci čine velik dio trenutne radne snage i vjerojatno će u budućnosti sve više preuzimati rukovodeće pozicije. Da bi privukle nabolje talente – sada i u budućnosti – organizacije trebaju prilagoditi svoje poslovne prakse kako bi ispunile nova očekivanja zaposlenika.  Poslovni lideri i voditelji ljudskih resursa zato će morati stvoriti organizacije u kojima se te skupine osjećaju uključeno te imaju osjećaj lojalnosti i svrhe.

„Nemoguće je izbrisati proživljena iskustva i trajan utjecaj svega što smo proživjeli tijekom protekle dvije godine. Osnaživanje menadžera da se prilagode novim očekivanjima zaposlenika pomaže poslovnim sustavima da postave temelje za dugoročan uspjeh. Sjajan alat za pomoć timovima tijekom ove promjene je Microsoft Viva koji pomaže timovima unutar tvrtke ili organizacije da napreduju dajući im preporuke kako poboljšati produktivnost i brinuti o dobrobiti članova tima,“ komentirala je Ketevan Ratiani, Voditeljica divizije moderno radno mjesto, Microsoft CEE Multi-Country regija.

Uspješno zadovoljavanje potreba zaposlenika zahtijeva promjenu načina razmišljanja za ljudske resurse i poslovne lidere. Uz sve veću važnost koja se pridaje pozitivnoj poslovnoj kulturi i potrebu za fleksibilnošću, lideri će trebati prilagoditi način na koji njihovi timovi rade kako bi osigurali da zaposlenici i menadžeri imaju jasne informacije o svojim ulogama i odgovornostima te jasne informacije o tome kako funkcionira hibridni rad.

Ipak, tek je nekolicina tvrtki (samo 27%) uspostavila timska pravila kako bi jasno definirala ove nove norme. Da bi izgradili učinkovite hibridne timove, menadžeri će morati uvesti timska pravila koja utvrđuju „zašto“, „kada“ i „kako“ dolaziti u ured, svrhu suradnje uživo, dogovore o tome kada se okupiti uživo, kao i definiciju pravila hibridnih sastanka te novo osmišljavanje prostora koji će podržati novi način rada.

Ova pravila trebaju svima osigurati isti osjećaj angažmana na poslu, bilo da su u uredu ili rade na daljinu. Kolaborativna, digitalna kultura može pomoći da se premosti geografska udaljenost i druge razlike onda kada lideri odluče koristiti tehnologiju u te svrhe.  Neki primjeri pravila uključuju: 

  • Otvorene/podijeljene Outlook kalendari kako bi se pojednostavilo zakazivanje sastanaka. 
  • Dodavanje Microsoft Teams linkova na svaki poziv na sastanak kako bi ljudi mogli birati žele li se pridružiti osobno ili online 
  • Korištenje ažuriranog Outlook RSVP-a – omogućava ljudima da označe hoće li sudjelovati na sastanku osobno ili online. Na kraju krajeva, rijetko tko želi putovati do posla i doći u prazan ured.  
  • Zajednički rad na dijeljenim dokumentima u cloudu tako da svi imaju pristup istim informacijama – uz kontrolu svih verzija dokumenta! 
  • Korištenje digitalnih alata za mjerenje iskustva zaposlenih; na primjer, Microsoft Viva, koja omogućuje učenje radnih obrazaca i s uvidima temeljenim na podacima pomaže poboljšati dobrobit zaposlenih, povezivanje i produktivnost, potiče dijeljenje znanja, jača kulturu tvrtke i, kao rezultat, pomaže organizacijama da zadrže svoje najbolje talente.
  • Kreiranje tehnološki opremljenih uredskih prostora za sastanke – prostori za sastanke koje omogućavaju ravnopravno iskustvo sastanka i za sudionike koji su fizički prisutni i za one koji sudjeluju online. 
  • Primjena Teams Rooms with Front Row – opcija uz koju se svi osjećaju uključenima u hibridni sastanak, bez obzira na to gdje se nalaze, bit će ključna za funkcioniranje hibridnog rada. Video galerija se pojavljuje na dnu ekrana tako da sudionici koji se nalaze u prostoriji mogu da vidjeti kolege koji sudjeluju online licem u lice — gotovo kao da su u istoj prostoriji. 
  • Snimanje poziva kako bi se informacije mogle podijeliti s onima koji nisu bili prisutni na sastanku.
  • Korištenje PowerPoint Recording Studio i Cameo – zaposlenici mogu snimiti sami sebe dok prezentiraju i podijeliti snimku s kolegama da pogledaju njihovu prezentaciju u vrijeme koje im odgovara, bez potrebe da se ometa njihovo vrijeme za „fokusirani rad“.

Ne postoji jedan pristup koji će odgovarati svima. Da bi ured funkcionirao za sve, bit će potrebno uložiti mnogo truda. To znači i odlučiti postići da fleksibilan, hibridni rad zaista i funkcionira. Prilagođavajući se novim očekivanjima zaposlenika kroz tehnološke, procesne i kulturne promjene, poslovni sustavi mogu se pripremiti za budućnost i iskoristiti sve prednosti hibridnog rada.  


[1] Work Trend Index istraživanje provela je nezavisna istraživačka tvrtka, Edelman Data x Intelligence. Provedeno je između 31 102 stalno zaposlenih i samozaposlenih osoba na 31 tržištu u razdoblju od 7. siječnja i 16. veljače 2022.

²EMEA: Europa, Bliski istok i Afrika.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.