Sjećate li se kako su nam svima govorili dok smo bili mali: “Nemoj se hvaliti. Prestani pričati o sebi.” Dobro, možda je to nekima bilo rečeno više puta, nego većini. Ipak nije li čudno da u 21. stoljeću, milijuni i milijuni čine toliko malo, a svejedno non stop govore o sebi na Facebooku, Twitteru i Youtubeu? Istina je ružna pa je i većina toga nepromišljeno i besmisleno lupetanje, koje zanima rijetko koga.
A onda, tu je i marketing. Stalno nas mnogi opterećuju s porukama o tome kako su dobri i koliko jako trebamo njihov proizvod ili uslugu bez naknade za naše vrijeme i pažnju. No je li to uistinu uvijek u krivu? Mnogi autori i govornici nemaju izbora osim onog da stalno govore o sebi i o onom o čemu razmišljaju. Ni jedan govornik nije ništa drugačiji od bilo kojeg poduzetnika ili menadžeri koji traži napredovanje i uspjeh, ili bilo kojeg zaposlenika u potrazi za priznanjem. Lijepo je misliti da će ljudi jednostavno primjetiti dobre i važne stvari koje radite, no pored sve buke, koliki su izgledi da jedan cvrkut ostavi bilo kakav utjecaj? Prilično slabi, zar ne?
Dakle, moramo besramno promovirati sami sebe, glasno, jako i često. Ali ipak moramo se čuvati da ne postanemo neugodni i dosadni. Tri savjeta kako se besramno promovirati i zadržati svoje prijatelje, kolege i perspektive, bez da bilo tko od njih zavriši od muke, donosi Inc.
1. Budite zanimljivi
Vi već znate što vas zanima, ali trebali bi razmišljati i o onome što će zanimati vaše sljedbenike. Učite o njima kroz istraživanja i njihove vlastite samo-promocije i tako pronađite put za povezivanje interesa drugih s onime što promičete.
2. Budite vjerodostojni
Ne skrivajte svoje pravo ja. Recite ono u što doista vjerujete, a ne ono što mislite da drugi žele od vas čuti. Pomaže i biti ljubazan. Vaša promocija od strane drugih, funkcionirati će i bolje nego da sami govorite o sebi. A ako ne možete uključiti druge da govore o vašim postignućima i podvigu, razmislite jer tada možda nije ni vrijedno govoriti o tome.
3. Osigurajte vrijednost
Vrijednost dolazi u svim oblicima i veličinama, od zabavne priče i lekcije do jednostavne šale koja izaziva smijeh kod ljudi i čini njihov dan boljim. Kreativnost u vašoj isporuci može dovesti ljude i do toga da dijele vašu promociju. Osigurajte vlastitu vrijednost i samo-promocija će biti samo šlag na kraju.