Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Zašto je kupovanje uz pomoć mobitela sve popularnije?

Bilo da se radi o kupovini na Internetu ili u fizičkoj prodavaonici, danas sve možete finalizirati koristeći vaš pametni telefon.

Iz godine u godinu mobitel ima sve veću važnost u našim životima. Uz njega uvijek možemo do Interneta, kao i do GPS-a, a omogućuje nam fotografiranje pa čak i osvjetljivanje prostora u mraku.

Između ostalog, mobitel nam osigurava i elegantna plaćanja, odnosno finalizaciju kupovine. To je razlog zašto se sve više poduzetnika odlučuje za online biznis, svjesni da se danas gotovo sve odvija putem mobilnog telefona pa je i lakše ciljanim oglašavanjem na Internetu doći do potencijalnih kupaca.

Još u 2022. godini izvještaj o e-trgovini u Hrvatskoj pokazao je da u web shopovima 56% korisnika kupuje putem mobitela, dok 24% koristi kombinaciju računala i pametnog telefona, prije nego što dovrši plaćanje željenog artikla.

To znači da je mobitel uključen u kupovni proces kod 70% korisnika Interneta u našoj zemlji, a postaje sve bitniji faktor i u fizičkim dućanima. Naime, zahvaljujući Google i Apple Pay aplikacijama sada je dovoljno prisloniti mobitel kako biste bez upisivanja PIN-a nešto uspješno kupili na šalteru prodavaonice.

Spontana kupovina i lakši proces plaćanja

Na Internetu danas putem mobitela možete kupiti gotovo sve što poželite i to gdje god da se nalazite. Prodaju se milijuni različitih proizvoda, od modnih artikala i elektroničkih uređaja do hrane i rasvjetnih tijela. Pa tako možete kupiti atraktivne visilice ili neki luster u samo par klikova, čak i ako se nalazite negdje u parku, daleko od fizičkih prodavaonica, a isto vrijedi i za sve drugo čime poželite uljepšati svoju svakodnevicu.

Drugim riječima, mobiteli su nam omogućili spontanu kupovinu bez previše komplikacija, na temelju onog što smo pronašli na Internetu. Neki kupci i dalje vole sjesti i proučiti u miru dostupne proizvode na svom računalu, prije nego što finaliziraju kupnju. No, vidimo da istraživanja pokazuju kako se većina navikla pretraživati informacije putem mobitela, što možete raditi udobno zavaljeni na kauču, uz sličan izbor alata za uspoređivanje artikala kao i na vašem kompjutoru.

Dodajmo još tome da sve više web trgovina nudi akcije i popuste usmjerene upravo prema svojim mobilnim korisnicima, da postane sasvim jasno zašto je pametni telefon postao mjesto na kojem se obavlja kupovina u Hrvatskoj.

Tome ide u prilog i plaćanje putem mobilnog bankarstva, s elegantnom potvrdom putem bankarske aplikacije koja se automatski diže na vašem ekranu. Toga na računalu nema, već morate ili koristiti zastarjelu tehnologiju tokena ili potvrdom dovršiti posao na mobitelu, što također ide u prilog popularnosti telefona u svijetu moderne kupovine.

Mobitel kao alternativa plaćanju gotovinom

Znamo da u Hrvatskoj još uvijek ima mnogo onih kojima je najdraže plaćati gotovinom, što zbog manjka informatičke pismenosti, što zbog navike pa i paranoje.

Zbog komplicirane kolekcije kovanica eura entuzijazam za plaćanjem gotovinom malo je ipak posljednjih mjeseci splasnuo, a mobitel kao novo odlično sredstvo obavljanja novčanih transakcija mogao bi dodatno smanjiti broj onih koji žive u prošlosti i vjeruju samo “kešu”.

Za razliku od bankovnih kartica uz koje morate upisivati PIN, a može se oštetiti čip pa ih uređaj prestane očitavati, s mobitelom vam je dovoljno otključati ga i prisloniti na uređaj za plaćanje, da bi kupovina bila ekspresno dovršena.

Drugim riječima, proces plaćanja ne može biti jednostavniji i komotniji, što odgovara svima osim onima koji nisu u stanju kontrolirati svoju impulzivnu potrošnju.

Baš zbog toga mobitel ima potencijal ostvariti ono što kartice nisu u potpunosti uspjele, a to je poslati plaćanje gotovinom na margine domaće ekonomije. To se možda neće dogoditi ove godine, ali u budućnosti bi moglo, jer mobitel je sve važniji dio naših života. Zato će uskoro većini postati sasvim prirodno s njim i plaćati, kao što mnogo toga drugog već i radimo uz pametni telefon.


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Novosti

Pitate se kako ostvariti bilo koji cilj. Što učiniti drukčije?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.