Nalaze se pod sve većim pritiskom od strane društva iz slijedećih razloga:
• Informacije su sve dostupnije i detaljnije
Sve je više informacija o ponašanju poduzeća javno dostupno, kao i informacije o utjecaju tog ponašanja na zaposlenike, dioničare, dobavljače i partnere.
• Širi se područje odgovornosti
Kako se utjecaj poslovnog sektora u društvu širi, ljudi mu se sve više okreću radi rješavanja gospodarskih pitanja
• Jača utjecaj društva na poslovni okruženje
Iako je ponekad teško dokazati čvrstu vezu između uspješnog poslovanja i uspješnih programa društvene odgovornosti, jasno je kako društveno odgovorno ponašanje tvrtke predstavlja važan čimbenik u određivanju njene dugoročne vrijednosti.
Kako biti odgovorna kompanija?
Da bi poduzeće mogla mjeriti svoju uspješnost na ovom području, te efikasno komunicirati o rezultatima svojeg djelovanja u društvu, mora zadovoljiti slijedeće preduvjete:
• Preuzimanje čvrste obveze od strane uprave
• Izrada standarda i smjernica koji podržavaju društveno odgovorne inicijative poduzeća
• Definiranje najboljih načina suradnje sa svim sudionicima shodno ciljevima poduzeća
i njegovom iskustvu
• Provođenju edukacije i osposobljavanja zaposlenika poduzeća
• Isticanje pozitivnih primjera koji ukazuju na uspješnost provođenja programa društvene odgovornosti,te od izvještavanja o njima.
• Definiranje tehnika mjerenja kojima se može izmjeriti utjecaj društveno odgovornog ponašanja
• Pronalaženje novih načina za poboljšanje odnosa između poslovnog sektora i društvene zajednice
Mi sami moramo težiti promjenama i ponašati se onako kako želimo da se drugi ponašaju.