Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Zašto pivo baš uz nogomet, kava na trgu i kredit za najnoviji automobil?

Kultura nas oblikuje kao pripadnike društva u kojemu živimo. Potrošačka socijalizacija tek je mali dio te opće socijalizacije. Na ponašanje potrošača utječe obitelj, društveni staleži, trenutačni čimbenici i nadasve kultura. Ako ona kaže da se kupuje popularno i prestižno – na to ćemo i trošiti!

Kultura nas oblikuje kao pripadnike društva u kojemu živimo. Potrošačka socijalizacija tek je mali dio te opće socijalizacije. Na ponašanje potrošača utječe obitelj, društveni staleži, trenutačni čimbenici i nadasve kultura. Ako ona kaže da se kupuje popularno i prestižno - na to ćemo i trošiti!

– Sve to utječe na proces odlučivanja, dakle na prepoznavanje potrebe za određenim proizvodom, traženjem informacija o njemu, vrednovanju alternativa te konačnom izboru. Tek nakon iskustva s proizvodom potrošač uči o proizvodu te hoće li ga dalje rabiti ili napustiti. Mnogo je faktora koji mogu utjecati na potrošača prije i u trenutku odluke. Katkad je to i sama kupnja, miris, glazba, trenutačno raspoloženje ili pak način plaćanja – veli mr. sc. Andrijana Mušura, stalna predavačica na Zagrebačkoj školi za menadžment.

Hrvati vole pivo uz nogomet

Kultura je skup vrijednosti koje smo stekli u društvu. Iako su zahvaljujući globalizaciji poneke granice izbrisane, osnovne su ostale. Kulturni činitelji utječu na različite reklamne kampanje u zemljama. Npr. u državi poput naše, gdje je nogomet najvažnija sporedna stvar na svijetu, promišljeno je reklamirati pivo zajedno s nogometom. U nekoj drugoj zemlji možda ne bi bilo tako.

– U kulturi učimo rituale i ponašanja od malih nogu, koja najčešće uključuju i konzumaciju proizvoda. Kultura daje svrhu i smisao našem ponašanju, a prije toga ga definira. Zašto u Hrvatskoj nema mnogo „coffee to go” poklonika? Zato što smo mi kultura u kojoj je ispijanje kave i druženje bitno i dnevna čašica kave i razgovora ritual je koji će teško zamijeniti „američke” kave – kaže Mušura.

Made in…

Osim što je bitno kako proizvod komunicira s potrošačem u određenoj kulturi, pojedinim je kupcima bitno i iz koje zemlje dolazi proizvod. Potrošači različito doživljavaju proizvode koji dolaze iz različitih zemalja unatoč tome što po svim drugim obilježjima (kvaliteti, funkcionalnosti, dizajnu i dr.) oni mogu biti istovjetni. Negativan imidž zemlje porijekla može potpuno isključiti proizvode iz neke zemlje ili regije.

– Iako izbjegavam generaliziranje, statistike govore da Hrvati kao potrošači troše iznad standarda života i stanja ekonomije u državi. Sjetimo se samo iznosa oko skijanja, kredita i slično – govori Mušura.

Iako na ponašanje potrošača utječe mnogo čimbenika poput društvenog staleža i obitelji, ako je kultura društva da se kupuje popularno i prestižno – na to će se i trošiti!


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.