Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Zašto su medijska putovanja moćan PR alat u turizmu?

pixabay.com

U subotu, 28.ožujka 2015. u britanskim visokotiražnim subotnjim novinama The Sun, koje se tiskaju u 1,8 milijuna primjeraka objavljen je izuzetno afirmativan i zanimljiv tekst o Dubrovniku kao King’s Landingu. 30. ožujka prestižni američki Forbes, donosi tekst naslovljen Igra prijestolja mijenja Hrvatsku u Kraljevstvo turizma i filmskih putovanja. Švicarski magazin Luxury Life Magazine u svom proljetnom izdanju donosi prilog o Hrvatskoj na šest stranica. A sve to zato što je Jessica Mellor, novinarka The Sun-a boravila u Dubrovniku krajem siječnja kao dio grupe novinara na organiziranom medijskom putovanju.

Zašto organizirati medijsko putovanje?

Medijska putovanja izuzetno su značajan PR alat za industriju putovanja. I dok je gotovo nemoguće marketinški budžet uklopiti u internacionalna tiskana izdanja, koja često iznose i više desetaka tisuća eura po stranci oglasa, medijska putovanja mnogo su dostupniji i učinkovitiji put do ciljane publike. Ukoliko su vaše target skupine vezane uz internacionalno tržište, udružite snagu i sinergiju s još nekoliko drugih turističkih pružatelja usluga iste destinacije – npr. lokalna turistička zajednica, hotel ili resort, avio kompanija, lokalni proizvođač vina i maslina… – to će omogućit dolazak novinara doslovno s drugog kraja svijeta, i očekivano, pozitivan feedback u medijima.

Dekadentni Cannes? Vječni i romantični Pariz? Ili možda čarobni Lanzarote, vulkanski otok na Kanarima? Pokušavam vratiti u sjećanje sva predivna medijska putovanja koja me prate cijelu karijeru. Naime, prije nego što sam kao PR menadžerica i sama počela organizirati press tripove za različite klijente, iz različitih industrija, u dugogodišnjoj novinarskoj karijeri, zahvaljujući press tripovima, vidjela sam toliko fantastičnih gradova, hotela, zemalja… Činjenica je da su danas i budžeti znatno tanji i putovanja manje egzotična, a novinarske redakcije doslovno desetkovane krizom. Važno je o tome voditi brigu i datum press tripa vezati uz kraj tjedna – od petka do nedjelje – kako bi se novinari, unatoč tome što ih je malo i bore se s rokovima, mogli odazvati.

Što su, zapravo, press tripovi?

Riječ je o organiziranim putovanjima za medije, odličnom PR alatu kojeg koriste gradovi, resorti, hoteli… kako bi u medijima ostvarili pozitivan publicitet. Organizacija press tripova uključuje razrađen plan aktivnosti, a nakon što se novinari vrate dome, očekuje se da objave članak, reportažu ili blog o destinaciji. Je li fam trim ista stvar? Da. Ovo “fam” dolazi od “familiarization trip”.

Press tripove možemo podijeliti u dvije kategorije: organizirani grupni press tripovi i individualna putovanja.

Organizirana putovanja uključuju od 2 do 20 ljudi, sve preko toga može biti organizacijski prekaotično i podrazumijevaju organizirani prijevoz, smještaj, hranu i dodatne izlete ili aktivnosti koji će u najboljem svjetlu prikazati vašu destinaciju. Ono što je izuzetno važno, nemojte pretjerati sa aktivnostima, izletima, obilascima, degustacijama… nemojte zaboraviti ostaviti i slobodno vrijeme koje je svima potrebno na bilo kojem putovanju. Bar nekoliko sati dnevno.

Individualna putovanja podrazumijevaju posjet novinara, urednika i bloggera u vlastitom aranžmanu. Najčešće je riječ o vikend putovanju na koje povedu partnera ili prijatelja.

Kako organizirati medijsko putovanje?

Potrebno je, za početak, odrediti termin, najbolje izvan visoke sezone, krajem tjedna. Raspored putovanja grafički i tekstualno uobličite u kreativnu i zanimljivu digitalnu pozivnicu koja treba sadržavati sve ključne informacije – o prijevozu, obrocima, izletima, slobodnom vremenu, kontaktu organizitora.

Press trip ne znači godišnji odmor za novinare. Važno je novinarima prenijeti sve ključne poruke vašeg brenda. Također, potrebno je pripremiti i press kit s materijalima, PR objavama i fotografijama visoke rezolucije.

Prije nekoliko godina vodila sam grupu novinara iz Hrvatske, Slovenije i Srbije na press putovanje u Guetersloh, središnjicu tvrtke Miele, mercedesa bijele tehnike, kako ju nazivaju, na sjever Njemačke. Fasciniralo me je što u toj tvrtci postoji cijeli odjel koji vodi brigu o medijskim putovanjima, a redovito ih posjećuju novinari od Australije, Japana do naše regije. Svaki detalj bio je pomno osmišljen, od posjeta tvornici gdje su se novinari uvjerili u kvalitetu i tehničke inovacije, savršenih restorana, odlaska na mjuzikl u kazalište, kulinarskg spektakla, na kojem su novinari, podijeljeni u dva tima, uz vodstvo vrhunskog chefa kuhali na vrhunskim Miele kućanskim aparatima. Rezultiralo je to, naravno, sjajnim publikacijama i iskrenom preporukom treće strane, koja brendu daje pravi i iskren kredibilitet.

U tome je bit cijele priče. Putovanja su emotivan doživljaj, pamtit ćemo ih ako su u nama izazvala pozitivne emocije. Uspješno medijsko putovanje rezultirat će iskrenim, autentičnim i emotivnim medijskim objavama. A tu emociju naprosto ne možete kupiti zakupom medijskog prostora.

[box style=”0″]

Elizabeta Penić, general manager Lollipop komunikacije

Izvor: Poslovni turizam

 

[/box]


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.