Zašto toliko poduzetnika ne uspijeva dosegnuti puni potencijal?

Zašto toliko poduzetnika ne uspijeva dosegnuti puni potencijal?

To možete napraviti i sami i sastaviti svoj popis. Zapišite sve što vam padne napamet, sve ideje, ali ih pri tom ne prosuđujte. To ćete napraviti tek kad završite popis, pa nakon procjene rednim brojevima označite tri po vama glavna razloga.

Ovu sam vježbu radila s poduzetnicima iz različitih branši i djelatnosti i mnogi razlozi se podudaraju. Uobičajeni odgovori su: nedostatak sredstava, izostanak podrške i potpore obitelji, strah od neuspjeha, nedostatak jasnih ciljeva, niska razina samopoštovanja, nedostatak planiranja, neorganiziranost, nedostatk obrazovanja, manjak samopouzdanja, nedovoljno vremena, novca, prilika, sreće.

Pogledajte svoj popis. Da li se u nekim razlozima podudara s ovim odgovorima? Po svojoj prilici mnogi su vrlo slični. Uočavate li obrazac koji se ponavlja? Ako malo pažljivije pogledate, popis je moguće podijeliti na dvije kategorije: unutarnje i vanjske razloge. Koji su faktori unutarnji, a koji vanjski? Primjerice je li nedostatak samopouzdanja unutarnji ili vanjski razlog? Složit ćemo se da je riječ o nečemu što je u nama samima, pa tako i nečemu što je puno lakše nadzirati i utjecati nego kad je riječ o vanjskim faktorima na koji nemamo takav utjecaj.

A što je sa strahom? Niskom razinom samopoštovanja? Koja su vaša tri glavna razloga? Jesu li više unutarnji ili vanjski? U više od 80 posto polaznici treninga navode unutarnje razloge zbog kojih ne ostvaruju puni potencijal u poslu kojim se bave. Kad zaglavimo u ostvarivanju ciljeva, razlog se ne krije u tome da nemamo dovoljno znanja ili da moramo naučiti neku novu tehniku ili vještinu. Uglavnom se radi o tome da smo naišli na jednu ili više unutarnjih prepreka koje nas sprječavaju da ostvarimo svoje ciljeve. Sve dok ne prevladamo te unutarnje barijere koje nas sputavaju, svi dobri planovi, namjere i razne motivacijske metode neće nam pomoći da ostvarimo svoje ciljeve. Coaching u prevladavanju tih barijera daje najbolje rezultate.

Praksa pokazuje da samo znanje nije dovoljno. Treba imati još ono nešto za uspjeh. U većini slučajeva u kojima poduzetnik zna što radi tj. raspolaže znanjem o području u kojem djeluje i zna kako treba raditi odnosno ima sve potrebne alate i vještine i dalje ne postiže rezultate koji bi i približno odgovarali njegovim mogućnostima. Zapravo se radi o stavu. Stavovi koji ograničavaju i negativne misli koje oblikuju i stvaraju te stavove glavni su krivac koji onemogućuje djelotvornu primjenu znanja i sposobnosti.

A što je s vanjskim faktorima? Jesu li uistinu izvan našeg dosega, pa na njih ne možemo utjecati? Ili ipak nešto možemo poduzeti i u vezi s „nedostatkom sredstava“, „izostankom podrške obitelji“ ili „nedostatkom prilika“. Ono što možemo jest da promijenimo svoj pogled na te vanjske faktore. Zapravo nas ne uznemiruju stvari nego naš pogled na te stvari. Svjesnim odabirom možemo dopustiti ili da nas ti vanjski razlozi pregaze ili možemo tražiti što je u svemu tome dobro za nas i promatrati ih s nadom i pozitivnim očekivanjem.

Upravo u tome krije se razlika između uspješnih i nesupješnih poduzetnika. Tajna je u stavu. Uspješni poduzetnici na sve probleme i prepreke na koje naiđu gledaju kao na privremeno stanje, kao na zadatak koji moraju rješiti i traže načine i djeluje da ih prevladaju. Pri tom cijelo vrijeme zadržavaju optimističan, vedar i pozitivan pogled u budućnost.

Podijeli

Odgovori

Top