U prošloj godini u Požeško-slavonskoj županiji evidentiran je najveći porast broja noćenja u Hrvatskoj i to za više od 40 posto u odnosu na referentnu i u svim dijelovima naše zemlje rekordnu 2019. Turistički promet u ovoj slavonskoj županiji raste u kontinuitetu, u proteklih šest godina svake godine bilježi dvoznamenkasti rast. O turističkoj ponudi i investicijama razgovarali smo s Majom Jakobović, direktoricom TZ Požeško-slavonske županije.
Kakva su očekivanja za 2023. i što je u fokusu aktivnosti TZ Požeško-slavonske županije?
Iako turizam nije primarni gospodarski cilj ovih krajeva, nego izvrsna nadopuna subjekata kvalitetne ponude, ekspanzija turističkog prometa nastavit će se i ove godine. Veliki interes gostiju za našu destinaciju poznatu pod brendom Zlatna Slavonija utjecao je na investitore pa se tako neke od najvećih investicija u turizam u kontinentalnom dijelu Hrvatske događaju upravo u ovom dijelu naše zemlje. Tako se primjerice uskoro očekuje izgradnja hotela Shhhuma u Velikoj, kupališnom srcu Slavonije, a u ambijentalnom predgrađu Požege otvorit će se i prvi difuzni hotel na ovome području, Zlatni lug. Među vrijednim investicijama su i turističke vile u Lipiku, luksuzno planinsko naselje Zvečevo na Papuku s respektabilnim brojem vila najviše kategorije… Paralelno s porastom broja noćenja rastu i broj i kvaliteta smještajne ponude koja je u zadnjih šest godina udvostručena. Unatoč stalnim otvaranjem novih smještajnih kapaciteta, u cijeloj Slavoniji potražnja je kontinuirano veća od ponude, a projekti poput nedavno otvorenog Muzeja bećarca u Pleternici generiraju dolazak turista u našu destinaciju.
Na kojim strateškim odrednicama temeljite razvoj turizma u vašoj destinaciji?
U strateškom razvoju naše destinacije temeljenom na odrednicama Strategije održivog turizma Republike Hrvatske do 2030. u čijem je fokusu zelena transformacija i podizanje kvalitete, nastavljamo s lanjskim uspješnim projektima, ali i pokrećemo nove.
TZ Požeško-slavonske županije projektom Zlatna Slavonija Eno&Gastro prošle je godine predstavila originalan pomak u eno-gastronomiji kroz direktno podizanje kvalitete destinacije, a turistički znalci opisali su ga kao odlični primjer kako se strateški razvija destinacija. I u 2023. nastavljamo s novim izazovima u eno-gastro ponudi i nećemo se zadržati samo na ponudi hrane i pića. Među novim projektima koje pripremamo je i Zlatna Slavonija Outdoor koji će istaknuti i promicati sve aktivnosti koje ovaj „planinski“ dio Slavonije nudi. Kroz sve aktivnosti ove godine provlačit će se destinacijski brend Zlatna Slavonija, a slogan „doživi“ vezat ćemo uz sve podbrendove kako bismo zaokružili čitavu priču.
Što će najviše utjecati na uspješnost rezultata u vašoj županiji u ovoj godini?
Uz sve bogatiju ponudu i otvaranje novih visokokvalitetnih smještajnih kapaciteta, odnos prema okolišu, dobra prometna povezanost, autentičan doživljaj, vrhunska i u svijetu nagrađivana vina, zdrava hrana koja podrazumijeva lokalne sezonske namirnice i kratak put od polja do stola, gostoljubivi domaćini, sigurnost destinacije…, sve to utječe na dobre rezultate i sve to možemo ponuditi gostima u našoj destinaciji. Od ove godine svakako nam u prilog nam ide i činjenica da smo dio schengenskog područja.