Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

„Učinci krize na trgovinu na malo i vizija izlaska iz krize“

Gospodarska kriza najviše se odrazila na sektor maloprodaje, nakon razdoblja rasta od 2006. do 2008. trgovačka društva u 2009. godini bilježe stagnaciju prihoda, a kako su troškovi poslovanja i financijski rashodi povećani za 8 posto, to se odrazilo na smanjenje dobiti maloprodavača. Pokazala je to studija Ekonomskog instituta „Učinci krize na trgovinu na malo i vizija izlaska iz krize“ predstavljena danas u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva.

Gospodarska kriza najviše se odrazila na sektor maloprodaje, nakon razdoblja rasta od 2006. do 2008. trgovačka društva u 2009. godini bilježe stagnaciju prihoda, a kako su troškovi poslovanja i financijski rashodi povećani za 8 posto, to se odrazilo na smanjenje dobiti maloprodavača. Pokazala je to studija Ekonomskog instituta „Učinci krize na trgovinu na malo i vizija izlaska iz krize“ predstavljena danas u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva.

Uz Ministarstvo gospodarstva, naručitelji studije su Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora

Prehrambeni sektor stagnirao, neprehrambeni pao

Kako se navodi u priopćenju Ministarstva gospodarstva, anketno istraživanje Ekonomskog instituta pokazalo je da je kriza imala negativniji utjecaj na tvrtke koje posluju u djelatnosti neprehrane nego na one koje posluju u djelatnosti prehrane. U 2009. godini u odnosu na 2008. godinu prihodi u sektoru prehrambenih proizvoda stagniraju, dok su oni u sektoru neprehrane smanjeni (za 4,8 posto).

Kriza se negativno odrazila i na obrtničku trgovinu čiji su prihodi u 2009. godini u odnosu na 2008. smanjeni za 7,6 posto, a rashodi za 3,4 posto, što se odrazilo na smanjenje dobiti obrtničke trgovine.

Veliki povećali udio – pad potrošnje najteži uteg malima

Velika trgovačka društva su povećala, a mala i srednja trgovačka društava te obrtnička trgovina smanjili tržišni udio, naglašava se u priopćenju.

Istraživanje je pokazalo i da je pad potražnje najveći ograničavajući čimbenik u hrvatskoj maloprodaji te da zajedno s rastućim eksternim troškovima (posebice financijskim rashodima) utječe na pad profitabilnosti maloprodavača.

Kao ograničavajući čimbenici razvoja maloprodajnih tvrtki navode se i nelikvidnost u gospodarstvu, porezno opterećenje, siva ekonomija, nelojalna konkurencija te nepovoljni uvjeti kreditiranja. Stavovi maloprodavača, kako se navodi, odražavaju vrhunac krize.

Dvije grupe antikriznih mjera

Istraživanje je identificiralo i dvije grupe antikriznih mjera koje tvrtke provode – one usmjerene prema smanjivanju troškova poslovanja i prema privlačenju kupaca s kvalitetnijom uslugom i nižim cijenama. Od ostalih mjera ističu se one koje se odnose na smanjenje nabavne vrijednosti trgovačke robe, smanjenje troškova poslovanja i povećanje prihoda od prodaje.

Ankete su pokazale da su maloprodavači koji su ostvarili rast prihoda i u vrijeme krize nastavili s ulaganjem u širenje prodajne mreže i razvoj. Istraživanje potvrđuje pozitivne efekte udruživanja, odnosno da poduzeća koja se udružuju u kupovne grupe za zajedničku nabavu robe ostvaruju veću profitabilnost od onih poduzeća koja se ne udružuju te da je povećana prodaja trgovačkih marki, navodi se u priopćenju.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.