Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

U 100 godina Chevrolet potvrdio svoj status legende

Chevrolet u 2011. godini obilježava stogodišnjicu svojeg postojanja. Sa slavljeničkim aktivnostima započeo je na Sjevernoameričkom međunarodnom sajmu automobila premijerno pokazavši posve novu limuzinu Chevrolet Aveo, na američkom tržištu se zove Sonic.

Chevrolet u 2011. godini obilježava stogodišnjicu svojeg postojanja. Sa slavljeničkim aktivnostima započeo je na Sjevernoameričkom međunarodnom sajmu automobila premijerno pokazavši posve novu limuzinu Chevrolet Aveo, na američkom tržištu se zove Sonic.

Chevrolet je osnovan u Detroitu u studenom 1911. godine, a osnovali su ga inženjer Louis Chevrolet i osnivač General Motorsa William C. „Billy“ Durant. Chevrolet automobili brzo su stekli odličnu reputaciju zahvaljujući izvrsnim performansama, trajnosti i vrijednosti. Te su karakteristike ostale ključne za Chevrolet vozila do danas, kada je četvrti po veličini proizvođač automobila na svijetu.

Louis Chevrolet (1878. – 1941.) rođen je u Švicarskoj. Bio je vozač utrka, mehaničar i pionir u inženjerstvu. William C. „Billy“ Durant (1861. – 1947.), vizionarski promotor automobilske industrije, osnovao je 1908. General Motors upravo u vrijeme kada je Chevroletova reputacija neustrašivog vozača utrka bila na vrhuncu – netom je 1905. postavio brzinski rekord na zemlji, postigavši brzinu od 111 milja na sat u posebnom otvorenom trkaćem automobilu. Durant je zaposlio Chevroleta kao vozača utrka.


Godine 1910. Durant je bio primoran napustiti kompaniju koju je osnovao, no nije se dao istjerati iz tada cvjetajuće autoindustrije. Povezao se s drugim partnerima, uključujući i Chevroleta, oko razvoja novog automobila. Durant je smatrao da će Chevroletova slava kao vozača utrka pomoći prodaji automobila, pa ga je nazvao po njemu. Kompanija Chevrolet osnovana je 1911. godine i njen prvi proizvod, Series C Classic Six, bio je velik i znalački konstruiran automobil. Njegov 4.9-litarski šesterocilindrični motor davao je 40 konjskih snaga te omogućavao najveću brzinu od oko 65 milja na sat. Cijena mu je bila 2.150 USD, što bi danas, uzevši u obzir inflaciju, odgovaralo iznosu od nekih 50.000 dolara.

Usprkos visokoj cijeni, Chevroletov model bio je cijenjen zbog svojeg stila, preciznosti i udobnosti. Durant je također radio na manjem i cjenovno pristupačnijem automobilu nazvanom Little. Prodaja oba modela išla je dobro, no Durant je prepoznao potencijal ekonomičnije ponude pa je nastojao usmjeriti kompaniju u tom smjeru. Chevrolet Series C i Little proizvodili su se tijekom 1913. Godine 1914. osnovna platforma Littlea prerađena je u Chevrolet Model L, a kasnije te iste godine predstavljen je Model H.

Obnovljena Chevroletova linija proizvoda odmah je doživjela uspjeh prvenstveno zahvaljujući velikoj ponuđenoj vrijednosti za svoju cijenu i robusnom četverocilindričnom motoru koji se pokazao vrlo izdržljivim. Usprkos početnom uspjehu kompanije, Durant i Chevrolet bili su posve različitih stavova glede toga kakvi bi trebali biti njihovi proizvodi. Jaz između njih uzrokovao je na kraju Durantovim otkupom Chevroletovog udjela u kompaniji 1915. godine. Ispostavilo se da su kupci više cijenili Durantovu viziju i prodaja je i dalje rasla. Ovaj je uspjeh omogućio Durantu da 1916. otkupi kontrolni paket dionica u General Motorsu. Do 1917. Durant je ponovno bio na čelu GM-a, a Chevrolet je bio jedna njegova podružnica.

Durant je napustio General Motors 1920. Osnovao je drugu automobilsku kompaniju i postao jedan od poznatijih ulagača na Wall Streetu. Međutim slom burze 1929. pokazao se kobnim za obje njegove tadašnje djelatnosti pa je do 1936. bankrotirao. Umro je 1947. i pokopan je na groblju Woodlawn u Bronxu u New Yorku.

Louis Chevrolet izgubio imetak tijekom velike depresije

Vratio se svojem prvotnom zanimanju i radio kao mehaničar u Chevroletovoj tvornici u Detroitu. Umro je 1941. i pokopan je u Indianapolisu nedaleko od poznate trkaće staze na kojoj je stekao ugled kao neustrašivi vozač utrka i inovator.

Od samog početka Chevrolet je sa svojim cjenovno pristupačnim automobilima i kamionima donosio tehnologiju i značajke rezervirane za puno skuplja vozila. Prvi Chevrolet – Series C Classic Six – nudio je električni pokretač i prednja svjetla i to u vrijeme kada je oboje bila rijetkost čak i među luksuznim automobilima. U desetljećima koja su uslijedila mnoge su druge inovacije, poput sigurnosnih stakala, ubrizgavanja goriva, neblokirajuće kočnice te sustava elektroničke kontrole stabilnosti, uvedene na Chevrolet vozila istovremeno kad i na puno skuplje, luksuzne automobile. Kao jedan od brandova s najvećom prodajom u branši, Chevroletovo pionirsko prihvaćanje revolucionarnih tehnologija iz temelja je promijenilo način na koji su se iste primjenjivale na nova vozila.

Chevrolet Corvette potvrdio je svoj status legende

Chevrolet učinio performanse cjenovno pristupačnima. Mnogi od njegovih prvih četvero i šesterocilindričnih motora bili su čuveni po trajnosti i visokim performansama, no tek je 1955. predstavljanjem Chevroletovog V-8 motora s malim blokom počela nova era visokih performansi. Ovaj će se motor naći ispod poklopca milijuna automobila i kamiona u sljedećih 50 godina, a njegovo je nasljeđe prenijeto na novu generaciju V-8 motora s malim blokom koja se koristi u modernim kamionima i terencima, kao i automobilima visokih performansi kakvi su Camaro i Corvette.

Karakteristične performanse motora V-8 s malim blokom pomogle su učiniti Chevrolet poznatim u gotovo svim oblicima automobilističkog sporta. Pedesetih su godina trkaći automobili sa Chevroletovim motorima postali glavni konkurenti za pobjednička mjesta u raznim utrkama izdržljivosti i brzine, a u sljedećih nekoliko desetljeća dominirat će tim svijetom. Chevrolet je brand s najviše pobjeda na natjecanju NASCAR te je osvojio više naslova u NHRA Pro Stock Manufacturers Cupu od bilo kojeg drugog branda.

Prate ga snaga i robusnost i u Europi, osvojivši šest naslova u 24 sata Le Mansa u Francuskoj. Godine 2010. Chevrolet je također slavio dvostruku pobjedu u natjecanju World Touring Car Championship (WTCC) kada je Yvan Muller osvojio titulu najboljeg vozača, a Chevrolet najbolje momčadi WTCC-a.

Tradicija u dizajnu

Dizajn je ono po čemu je Chevrolet prvenstveno prepoznatljiv, mnogi njegovi modeli postali su ikone američke kulture. Chevy Bel Air iz 1957. od svog predstavljanja privlači brojne poglede, dok elegantnu Corvette Stingray iz 1963. mnogi povjesničari automobilizma smatraju jednim od najljepše dizajniranih automobila svih vremena.

Dizajn ostalih Chevrolet modela imao je kulturni utjecaj koji je trajao desetljećima. Camaro, predstavljen 1967., ponudio je mlađim kupcima vrhunski dizajn i performanse po pristupačnoj cijeni. Dizajn pete generacije Camara predstavljene 2010. uvelike je inspiriran ovim modelom, a nova je verzija među glavnim konkurentima brzo postala prodajni hit.

U svijetu kamiona Chevroletove inovacije u dizajnu pomogle su u promicanju promjena i stvaranju novih tržišta. Suburban, prvi SUV na svijetu, bio je predstavljen 1935. i danas je model s najdužom prošlošću u povijesti autoindustrije. Njegov koncept nuđenja što većeg prostora za putnike i prtljagu ostao je nepromijenjen već 76 godina.

Godine 1955. s posebnim izdanjem Chevrolet Cameo Carriera predstavljeni su prvi put na pickup-vozilu iz masovne produkcije ravni stražnji blatobrani. Ovakav dizajn dao je kamionetu elegantniji, oku ugodniji izgled koji se po mnogočemu razlikovao od tradicionalnog dizajna „na stepenicu“ ostalih tadašnjih kamioneta. U samo nekoliko godina promijenila se čitava ova branša. Ravne bočne strane dijela za teret, koje su postale poznate kao „fleetside-stil“, mogle su se naći na svakom kamionetu na tržištu.

Naredno stoljeće – vozilo na električni pogon

Volt, vozilo na električni pogon, vodi Chevrolet u njegovo drugo stoljeće i ponovno definira značenje automobila. Radi se o prvom električnom vozilu s produljenim dosegom na svijetu koje se masovno proizvodi, a omogućuje 600 kilometara vožnje. To znači da Volt nudi sve prednosti električnih vozila, no bez ograničenja dosega koje prati ostale električne automobile na tržištu – proširujući time granice performansi i učinkovitosti. Volt utjelovljuje Chevroletovo nasljeđe uvođenja naprednih tehnologija u svima pristupačne proizvode.

Budućnosti okrenuta filozofija koja je bila vodilja u nastanku Volta od koncepta do proizvodnje također je prisutna kod proizvoda kao što su Cruze i Spark. Od njihovog predstavljanja na tržištu prate ih pohvale struke, preporuke nezavisnih tijela i sve veći broj kupaca koji se prvi put odlučuju za Chevrolet. Na sličan način Camaro i Corvette nastavljaju šest desetljeća staru priču ponude visokih performansi po povoljnim cijenama i spajanja naprednih tehnologija s pristupačnim sportskim automobilima.

Cruze, Aveo i Spark su novi automobili koji nose na svojim leđima Chevroletovu sve veću globalnu prisutnost. Chevroletov prepoznatljivi logo u obliku leptir-mašne može se vidjeti na vozilima u preko 130 zemalja i Chevrolet koristi svoju iskustvo na globalnom tržištu za razvijanje proizvoda koji će biti usklađeni s lokalnim ukusima i potrebama, a istovremeno nudi svima prepoznatljiv Chevroletov stil, vrijednost za novac i performanse. Suradnja inženjerskih i dizajnerskih centara iz cijelog svijeta na razvoju novih proizvoda pomaže ponuditi vozila koja imaju bolje performanse, sigurnija su i učinkovitija. Chevrolet ulazi u svoje drugo stoljeće postojanja na krilima vrlo pozitivnog trenda – u idućih stotinu godina vidjet ćemo kako će Chevrolet promijeniti automobile tako da bolje odgovaraju potrebama modernog društva i novih resursa, a sve uz svoj legendarni stil, performanse i iznimno visoku vrijednost za novac.


Više informacija o Chevroletu može se naći na web-stranicama www.chevroleteurope.com ili media.chevroleteurope.com


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Lifestyle

Poradite na koncentraciji jer samim time ćete bolje raditi i osjećat ćete se zadovoljniji zbog rezultata. Evo nekoliko savjeta za bolju koncentraciju!

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.