Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

15 važnih poruka hrvatskih poduzetnika mladima

Treću konferenciju Poduzetnički mindset za mlade koja se održala pod motom „Sanjajte velike snove“, putem interneta je pratilo gotovo dvije tisuće mladih iz Hrvatske i drugih dijelova Europe.

Treću konferenciju Poduzetnički mindset za mlade koja se održala pod motom „Sanjajte velike snove“, putem interneta je pratilo gotovo dvije tisuće mladih iz Hrvatske i drugih dijelova Europe.

Zastupnica u Europskom parlamentu Lidia Pereira mlade je pozvala da aktualnu krizu iskoriste za razvoj svojih poduzetničkih ideja.

„Osnivanje „startupova“ i novih socijalnih projekata traži trud i otpornost. Sve počinje dobrom idejom i strašću! Krize su uvijek vrijeme kada sve propitkujemo, ali i vrijeme za prilike. Poduzetnici su ljudi koji odgovaraju na stare i nove izazove te pronalaze rješenja. I nova će kriza trebati rješenja te tehnološki razvoj s inovacijama kojih bez poduzetnika nema“, kazala je Pereira.

Hrvatski poduzetnici mladima su otkrili svoje poduzetničke priče te istaknuli kako idu naprijed unatoč aktualnoj krizi. Tvrtka Include Ivana Mrvoša nedavno je u Solinu otvorila novi proizvodni pogon za izradu metalnih konstrukcija odakle će pametne klupe i spremnike otpada izvoziti diljem Europe te u Kanadu, Singapur i Togo, a tvrtka Bazzar Tane Zimmerman koja je prije dvije godine u Hrvatskoj bila najbrže rastuća tehnološka tvrtka, a u Europi među njih pet, radi na tome da ove godine ostvari rast prihoda od 100 posto u odnosu na prošlu godinu.

Kako bi potaknuli mlade da razmišljaju na poduzetnički način, poduzetnici su im dali niz savjeta. Među porukama koje su najsnažnije odjeknule s konferencije, su:

1. „Veliki se snovi ostvaraju ako se sanja s drugima i za druge!“ (Prof. dr. sc. Stjepan Orešković, M+ grupa)

2. „Kad ste mladi, ne morate imati cilj, ali dobro je imati smjer!“ (Lada Tedeschi Fiorio, Atlantic Grupa)

3. „Ne želimo se podlagati relativnim, nego pravim vrijednostima. Želimo ići tamo gdje se poštuje čovjeka i želimo svoje vrijednosti dijeliti s ljudima s kojima radimo.“ (Fran Reizl, Vrsna Chocolates)

4. „Iskustvo mi je bilo važnije od kratkoročne zarade. Novac je došao kao posljedica toga što smo radili dobre stvari. Svaki uspjeh preko noći se temelji na godinama učenja i upornog rada.“ (Damir Sabol, Photomath)

5. „Ne možemo i ne moramo svi biti poduzetnici, ali svi možemo i moramo razmišljati poduzetnički! Možemo i moramo slijediti svoje snove jer to dugujemo sebi i životu koji smo dobili na dar. Razmišljati poduzetnički znači ne kukati, ne žaliti se, ne izigravati žrtvu. Razmišljati poduzetnički znači uvijek preuzimati odgovornost i poduzimati akciju. Razmišljati poduzetnički znači uvijek i iznova u svakoj situaciji sebe pitati što mogu sada napraviti, kako mogu doprinijeti, što mogu dati. Suština poduzetništva je riješiti problem i dodati vrijednost!“ (Kristina Ercegović, Business Cafe i Žene i novac)

6. „Za uspjeh u budućnosti ključna je kreativnost! Ono gdje nastaje velika vrijednost za pojedinca, organizaciju i cijelo društvo, a gdje nam strojevi, bar zasada, ne mogu konkurirati, je mogućnost stvaranja, osmišljavanja, maštanja i zamišljanja.“ (Filip Vrhovnik, StellarPlatform i Centar za inovacije)

7. „Ako smo znatiželjni i ako se ne bojimo, možemo biti inovativni!“ (Siniša Marijan, Končar)

8. „Sljedećih 30 godina obilježit će umjetna inteligencija! Nama je cijeli svijet tržište. Ključna razlika između Silicijske doline i Hrvatske je da tamo ljudi razmišljaju na poduzetnički način i opijeni su idejom da je sve moguće.“ (Mislav Malenica, CroAI i Mindsmiths)

9. „Novac nije jedina podrška koju možete dati nekome tko ulazi u poduzetništvo! S njim možete podijeliti svoje znanje i iskustvo, dati mu vrijeme za razgovor i pomoći mu oko nečega što ga muči.“ (Ivan Mrvoš, Include)

10. „Mladima bih preporučio da promijene dvije ili tri industrije te da se dokažu kroz njihove projekte.“ (Stjepan Talan, Solvis)

11. „Dragocjeno mi je iskustvo rada u drugim tvrtkama prije nego što sam počela raditi u onoj obiteljskoj. To iskustvo je vrijednost koju sam donijela našoj poliklinici“ (Ana Bilić, Bilić Vision)

12. „Vrijednost se može stvoriti i modeliranjem postojećeg proizvoda ili usluge na određen način za određenu skupinu ljudi.“ (Ivan Nauković, Pivovara Medvedgrad)

13. „Da pokrećem novi posao, donijela bih nešto novo. Nema smisla inspirirati se u susjednoj ulici!“ (Martina Živković, Torte i to)

14. Neuspjesi nas uče mnogo više korisnih lekcija od uspjeha! Prije ulaska u poduzetnički projekt treba biti svjestan da je u redu i ne uspjeti“ (Ivan Zubak, Zubak Grupa)

15. „Mladi nemaju novca, možda nemaju ni nekog određenog znanja, ali imaju hrabrost, volju i vrijeme te rizik smanjen na minimum.“ (Dragoljub Božović, Submarine)

Na kraju konferencije kao gost iznenađenja mladima je poticajne riječi uputio Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije: „Poduzetnički mindset je jako važan! Bez tog načina razmišljanja i strategije ne možemo ništa napraviti. Moramo se pripremati, raditi strategiju i planove te dati šansu mladim ljudima. Vrijeme je da mladi ljudi preuzmu stvar u svoje ruke! Vjerujte u sebe i svoju kvalitetu, znajte svoj cilj, ambiciju i ono što želite u životu! Ništa nije nemoguće! Nitko nije vjerovao u našu reprezentaciju na Svjetskom prvenstvu u Rusiji, ali uz rad, zajedništvo, vjeru, ponos, skromnost i poniznost sve se može napraviti!“

Konferenciju Poduzetnički mindset za mlade organizirala je medijska platforma Poduzetnik. Programski partner je bio EY.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.