Budite svjesni neverbalne komunikacije
Ovaj tip komunikacije se često krivo ili uopće ne interpretira. Preko 90 posto komunikacije je neverbalno, a nismo ni svjesni koliko nam ona može reći. To uključuje sve od načina na koji smo obučeni i naše frizure, govora tijela, držanja, kontakta očima, pa do cjelokupnog stava i ponašanja. Kada vaše neverbalne vještine nisu usklađene s verbalnima, ljudi vam neće vjerovati bez obzira što kažete. Vjerovat će vašem govoru tijela, koji će nadilaziti riječi.
Slušajte
Polovica komunikacije ima veze sa slušanjem. Ako ne možete slušati, ne možete ni učiti. Osobi koja to može ljudi više vjeruju, što joj u konačnici daje više kontrole.
Budite vjerodostojni
Povjerenje je više povezano s ponašanjem nego komunikacijom. Nemojte tračati, budite osoba od riječi i držite se onoga što vas se tiče.
Tražite povratnu informaciju
Otvorenost prema potencijalnim kritikama pokazuje ljudima da 1. vodite računa o poslu kojim se bavite, te 2. voljni ste promijeniti način na koji radite ako je to potrebno. Ljudi će uglavnom poštovati vašu sposobnost da saslušate kritike, a tražit će i od vas povratnu informaciju, mišljenje ili kritiku.
Recite što mislite
Budite proaktivni jer komunikacija služi samopromociji. No, postoji razlika između nametljivosti i pristojnosti. Uvijek razmislite prije nego se odlučite reći nešto bitno. Zapitajte se:
– tko sluša, a tko bi mogao propustiti ono što govorim?
– za koga je prikladan ovakav način komunikacije?
– je li prikladnije to reći govorom ili pisanim putem?