Do nedavno je jedno od zlatnih pravila poslovanja bila prisutnost u online svijetu putem web stranice, no pojavom društvenih mreža još je važnije postala prezentacija putem Facebooka, Instagrama ili Pinteresta. Svaka od ovih mreža ima svoje zakonitosti i prednosti koje ih čine toliko zanimljivima, ali nekoliko je pravila koja se mogu primijeniti na svaku od njih.
1. Osmislite strategiju i odvojite budžet za nastup na društvenim mrežama te si pružite realne odgovore na pitanja što i u kojem vremenskom razdoblju želite postići. Samo pisanje statusa nikada nije bilo dovoljno. Razmislite o pisanju bloga, snimanju videa, aktivaciji aplikacija/oglasa, …
2. Poštujte pravila i duh društvene mreže na kojoj ste prisutni. Svaka društvena mreža posjeduje svoja pravila o primjerice promociji i oglašavanju. Facebook svakih nekoliko mjeseci uvodi promjene prema poslovnim korisnicima pa je iznimno važno pratiti postavke ili specijalizirane stranice kako biste znali koje su vam funkcionalnosti na raspolaganju, a koje su promijenjene ili ukinute. Facebook zasad nudi najviše mogućnosti poslovnim korisnicima, no ne treba zanemariti ni posebnu zajednicu koja je okupljena na manjim mrežama.
3. Budite korisni i dijelite sa zajednicom kvalitetne informacije i znanje vezane za vaše poslovanje. Nemojte tek iščitavati tuđe statuse i objave. Sudjelujte. Doprinosite. Pri tome nemojte spamati to jest gušiti kanale nepotrebnim objavama samo radi postizanja njihovog broja. Sjetite se da je kvaliteta uvijek ispred kvantitete.
4. Odgovarajte na upite brzo, barem u roku od 60min od postavljanja upita. Jer pažnja je čudna stvar, brzo odluta dalje.
5. Budite transparentni. Ako se od vas očekuje stav o određenoj stvari, razmislite tri puta prije postanja i konzultirajte se prije postanja s nadređenima. Jednom napisano na internetu, zauvijek ostaje na internetu.
6. Budite relevantni i fikcije ostavite za vrijeme uz fantasy film i kokice.
7. Analizirajte trendove komunikacije na vlastitoj stranici/profilu i budite aktivni kada je aktivna i vaša ciljna skupina na određenoj društvenoj mreži. Nema smisla da pišete onda kada to nitko neće uočiti.
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja
