Po definiciji, press clipping je, u slobodnom prijevodu, izrezivanje informacija iz tiska o nekoj temi. Koriste ga tvrtke, ustanove, vladine i druge organizacije, političke stranke, udruge kao i umjetnici, sportaši, glumci, političari i druge uglavnom javne osobe.
Prve naznake ove djelatnosti nalazimo još u 19.st, točnije 1852. godine, kada je osnovana prva agencija za press clipping.
O potrebi press clippinga jasno govori činjenica što se ova djelatnost održala tako dugo vremena slijedeći sve tehnološke trendove koji su nastajali u okviru njezine industrije.
To znači da je pored pukog izrezivanja novinskih izrezaka press clipping prešao faze praćenja radio emisija, televizijskih emisija sve do praćenja Interneta.
Postavlja se pitanje u čemu je tajna održavanja ove djelatnosti?
Dinamika poslovnih, političkih događaja kao i dinamika kretanja ostalih gospodarskih i drugih djelatnosti producira dnevno ogroman broj informacija.
Primjerice, samo jedno izdanje poznatih svjetskih novina daje više informacija nego što je čovjek iz srednjeg vijeka primio u cijelom svom životu. Veliki dio tih informacija neposredno, a veliki dio i posredno ima utjecaj na poziciju u kojoj se nalazi djelatnost kojom se bavimo.
Te nam informacije govore zašto se nešto dešava u okviru naše djelatnosti i što se može desiti. Da bismo saznali zašto se nešto dogodilo odnosno što se može dogoditi, te koje aktivnosti treba poduzeti da bismo učinili pozitivne pomake, nužno je pratiti te informacije iz raznih izvora.
Konkretno, radi se o informacijama kao što su one koje govore o tome što javnost misli o nama odnosno kakvu sliku javnost ima o nama, zatim tu je praćenje informacija o konkurenciji, događajima na tržištu, ekonomiji, financijama, politici, učincima javnih nastupa i drugo.
Valja reći da se press clipping nadovezuje na istraživanje tržišta kroz koje tvrtka dobiva tržišne informacije.
Stvaranjem baze informacija o tome kako mediji, a time i javnost, doživljavaju našu tvrtku i njezino okruženje dobivamo analitičku podlogu za obradu, analizu i projekciju podataka važnih za donošenje poslovnih odluka.
Bez poznavanja takvih informacija u današnjem svijetu globalne povezanosti svih aktera u gospodarstvu i društvenim djelatnostima jednostavno nije moguće na ozbiljniji način voditi bilo kakvu tvrtku, ustanovu ili organizaciju.
Iz navedenih razloga press clipping je nužan „alat“ koji tvrtke, organizacije, ustanove i pojedinci trebaju koristiti u okviru svoje strategije odnosa s javnošću.
