Četiri najveća proizvođača piva u svijetu – Anheuser-Busch InBev, SABMiller, Heineken i Carlsberg – redom imaju sjedišta u zapadnoj Europi i oslanjaju se više na rast proizišao s tržišta u nastajanju u Latinskoj Americi i Aziji nego na recesijom pogođena zapadnoeuropska tržišta.
Pad prodaje na gotovo svim tržištima
– Gotovo sva su tržišta zabilježila pad prodaje piva u prošloj godini, koja je nedvojbeno bila teška, – kazao je direktor istraživačke tvrtke Ian Pressnell u izvješću objavljenom u ponedjeljak.
Tržište piva vrhunske kvalitete smanjeno je pritom za više od tri posto, što ukazuje na još i veći pad na tome tržištu zbog tendencije kupovine jeftinijih brendova piva u teškim vremenima.
Heineken 22. godinu za redom vodeći u svijetu
Lani je prodano više od 11 milijuna hektolitara piva brenda Heineken, čime mu je 22. uzastopne godine pripalo vodeće mjesto u svijetu. Drugo mjesto zauzeo je Carlsberg, s ukupno prodanih gotovo osam milijuna hektolitara, dok je treće pripalo brendu Carling proizvođača Molsona Coorsa.
Heinekenovi brendovi Foster’s i Amstel nalaze se na ljestvici najprodavanijih brendova na četvrtom i petom mjestu, a slijede Carlsbergov Kronenbourg na šestom, te Stella Artois, koju proizvodi AB InBev, na sedmom mjestu.