Brainstorming već je svima poznato omogućuje veću stimulaciju kreativnosti na način da se zaposleni okupe i sudjeluju u organiziranim grupnim iskustvima. Ponekad se i pojavi dobra ideja za daljnji razvoj pogotovo onda kada se brainstorming usredotočuje na na poseban proizvod ili tržišno područje.
U grupi je dopušteno kritiziranje i ohrabruje se slobodna volja. Poželjna je velika količina ideja i ohrabruju se kombinacije i poboljšanje ideja.
No, ako vam je ova tehnika već dosadila i želite pronaći neku novu i osvježiti radnu atmosferu upotrijebite – brainwriting.
Krarirao ga je Bernard Rohrbach krajem 1960-tih pod imenom Method 635, a razlikuje se od klasičnog brainstorminga što daje više vremena za razmišljanje. Naziva se još i metodom zapisivanja misli. Rješavaju se problemi koji nisu suviše stručni, a često služi i za prikupljanje ideja. Uz pomoć brainwritinga koristi se znanje više osoba za riješenje nekog problema ili postavke nekog zadatka. Uz pomoć brainwritinga uključeni u metodu se animiraju da bilježe vlastite ideje ili da prihvate ideje drugih te da ih dalje razrađuju. Kod brainstorminga je poznato da se ovaj aspekt ponekad zapostavlja.
Pismeni brainwriting je prikladan posebice kod grupa gdje se očekuje neka konfliktna situacija ali i služi za aktiviranje mirnih učesnika. Kod brainwritinga nije moguće postavljati pitanja razumijevanja.
Ovako izgleda brainwriting metoda u praksi:
– Sudionicima se daju papiri s tri i više redaka za zapisivanje ideja, a svaki od njih daje tri moguća rješenja ili ideje u roku pet minuta te svoj papir prosljeđuje dalje.
- Papiri kruže sve dok svaki sudionik ne zapiše 18 ideja (šest puta po tri ideje).
– Svaki sudionik na kraju vrednuje ideje i odabire svoje tri najbolje.
Počnite koristiti nove tehnike! Osvježite svoj poslovni projekt kretaivnim idejama!