Amerikanci su tijekom posljednjih četrdeset dana, u studenom i prosincu, u online šopingu potrošili 21,95 milijardi dolara. Brojka je 12 posto veća od online potrošnje u istom razdoblju protekle godine.
„Black Friday“ i „Cyber Monday“
Tehnološki portal Mashable proveo je istraživanje među svojim čitateljima. Čak 60 posto njih izjavilo je kako će cijeli, ili većinu blagdanskog šopinga obaviti radije online, nego u trgovačkim centrima.. Portal jest tehnološki orijentiran (što otkriva profil čitatelja koji naginju online uslugama) ali je postotak začuđujuće visok.
„Black Friday“ i „Cyber Monday“, dva su dana u godini kada online trgovci posebno trljaju ruke. Na „Black Friday“, ili 26. studenog ove godine, Amerikanci su u online šopingu potrošili 648 milijuna dolara, što je devet posto više nego lani. 29. studenog, na „Cyber Monday“, online trgovina probila je sve rekorde. Tog su dana Amerikanci u online šopingu potrošili preko milijardu dolara, čak 16 posto više nego lani.
Ove brojke mogle bi upućivati na oporavak gospodarstva SAD-a, kada ne bi postojala druga strana medalje.
Oporavak gospodarstva ili novi trendovi?
Kada bi prodaja u trgovačkim centrima rasla približno visokim stopama, značilo bi da se gospodarstvo oporavlja. Istraživanja su pokazala potpuno suprotno. Ove godine, po prvi puta u povijesti online trgovina u Americi mogla bi prestići onu u dućanima. Prvog tjedna u studenome, potrošači su trošili prosječno 10 dolara više online nego u fizičkom dućanu. Novi trendovi i navike stare običaje pomalo bacaju u drugi plan. Tko zna, možda Amerikanci, udobno zavaljeni u foteljama za koju godinu počnu kititi božićno drvce u Photoshopu?
