Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Istraživanje pokazalo da ¾ hrvatskog stanovništva kupuje putem interneta

Broj hrvatskih e-kupaca porastao je u odnosu na razdoblje prije pandemije pa tako 75% hrvatskog stanovništva kupuje online čime su Hrvati dosegnuli europski prosjek.

Svjetsko tržište se posljednjih nekoliko godina neprestano mijenja, a posljedično su se promijenile i navike potrošača. Današnji e-kupci očekuju ugodno iskustvo kupovine, brzu i pouzdanu dostavu, mogućnost praćenja paketa u realnom vremenu i  slobodu  odlučivanja  kada  i  gdje  će  paketi  biti isporučeni. Svakako je jedan od najvažnijih kriterija, besplatna dostava, a potom slijedi i besplatan povrat te kupnja bez skrivenih naknada.

Navike hrvatskih e-kupaca

Broj hrvatskih e-kupaca porastao je u odnosu na razdoblje prije pandemije pa tako 75% hrvatskog stanovništva kupuje online čime su Hrvati dosegnuli europski prosjek. Ipak, hrvatski redovni e-kupci manje impulzivno kupuju od europskih kupaca. Stoga je i postotak redovnih hrvatskih e-kupaca, onih koji kupuju najmanje jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec online, ipak nešto niži od europskog prosjeka (40%).

U redovite online kupci spadaju osobe sve dobi, stare od 18 – 70 godina koje prosječno naručuju  4,3  paketa  mjesečno,  ali  ipak  ističe  se  jedan  tipičan  profil  hrvatskog  online  kupca:  42  – godišnja žena, udana, veće platežne moći koja živi u urbanoj sredini. Prema istraživanju od ukupnog broja online kupaca čak 59% redovnih e-kupaca čine žene.

TOP 3 proizvoda

Obuća i proizvodi iz kategorije ljepota i njega i dalje su u TOP 3 proizvoda koji se kupuju online, kako u Hrvatskoj tako i u Europi. Hrvati su najviše naručivali proizvode iz kategorije moda (53%), potom obuću (49%), a na trećem mjestu proizvode iz kategorije ljepota i njega (47%).  Praktičnost online kupovine ostaje kao jedan od glavnih pokretača kupnje posebice zbog činjenice da 77% ispitanika smatra kako je e-kupovina izvrstan način za uštedu vremena, dok ih 58% smatra da takav način kupovine značajno smanjuje stres koje klasične trgovine mogu proizvest.

S obzirom na rat u Ukrajini i njegove gospodarske posljedice, europski e-kupci i dalje vode računa o cijenama, dok su Hrvatski online kupci aktivniji u traženju velikih popusta, i to puno više od ostatka Europe. Čak 70% redovnih online kupaca se veseli velikim sniženjima kao što su Black Friday, Cyber Monday i sezonske rasprodaje, dok ih 62% smatra da kupnja putem interneta štedi novac.

Hrvati masovno koriste društvene mreže u svrhu kupovine

Jedan od glavnih trendova uočenih u 2022. je popularnost internetske prodaje između pojedinaca. 2/3 redovnih e-kupaca korisnici su CtoC platformi, prisutni kao kupci, prodavači ili oboje. Zarađivanje dodatnog novca ili kupnja proizvoda po nižoj cijeni njihova je daleko glavna motivacija za kupnju na ovim internet stranicama. Dodatno, istraživanje je pokazalo da Hrvati masovno koriste društvene mreže u svrhu kupovine. Društvene mreže koriste se u 9 od 10 kupnji, iz razloga kao što su traženje informacija, inspiracija i, u većini slučajeva, za izravnu kupnju.

Zanimljivo je da 88% hrvatskih redovni e-kupaca i dalje preferira dostavu na kućnu adresu (što je pad od -2% u odnosu na godinu prije), dok se vidi porast preferencija pri odabiru alternativnih mjesta dostave poput Pickup lokacija za preuzimanje paketa, paketomata i dostave na sigurno mjesto (garaža, alatnica i slično).

Što se tiče usluga dostave, 8 od 10 redovitih e-kupaca očekuje da će biti obaviješteni o točnom roku dostave od 1 sata i žele imati mogućnost odabira određenog dana / vremena dostave. Prema istraživanju čak 77% redovitih e-kupaca prije će obaviti kupnju putem e- trgovine ako znaju da im dostavlja dostavna služba koja ima vremenski okvir unutar jednog sata.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.