Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Osobne financije

Biznis budućnosti za hrvatske poljoprivrednike – organski uzgoj pod kapom EU

Agrarna strategija Unije sve više se usmjerava na očuvanje biološke raznovrsnosti i obrađivanja zemlje u skladu s novim regulacijama emisija CO2. Pojednostavljeno, to znači povratak korjenima – organskom uzgoju. Dobra je to vijest i za Hrvatske poljoprivrednike, jer otvara mogućnosti uzgoja manjih količina visokokvalitetnih ekoloških proizvoda, koje će EU u budućnosti sigurno pojačano subvencionirati.

Agrarna strategija Unije sve više se usmjerava na očuvanje biološke raznovrsnosti i obrađivanja zemlje u skladu s novim regulacijama emisija CO2. Pojednostavljeno, to znači povratak korjenima – organskom uzgoju. Dobra je to vijest i za Hrvatske poljoprivrednike, jer otvara mogućnosti uzgoja manjih količina visokokvalitetnih ekoloških proizvoda, koje će EU u budućnosti sigurno pojačano subvencionirati.

Organski uzgoj je sustav proizvodnje hrane koji promiče minimalno ili nikakvu upotrebu pesticida, umjetnih gnojiva ili ostalih aditiva. Cilj je proizvodnja koja podržava prirodne cikluse obradivog tla.

49,8 milijardi eura godišnje za poljoprivrednike!

Počeci zajedničkog poljoprivrednog tržišta EU sežu s kraja pedesetih godina. Tješnjim vezama zemalja članica, iskristalizirao se CAP (Common Agricultural Policy) koji raspolaže s gotovo 50 posto cjelokupnog budžeta EU (primjera radi, 2006 48 posto ili 49,8 milijardi eura).

Najveći dio sredstava ide upravo za subvencije poljoprivrednicima, te ova priča time, osim ekologije i održivog razvoja, dobiva i segment unosnog biznisa koji će ulaskom u EU sigurno zaživjeti i u Hrvatskoj.

Organski uzgoj u EU kao ideja prihvaćen je 1991. godine „Prvom EU regulativom o organskom uzgoju.“ Od tada se tržište se senzibilira prema novom načinu proizvednje hrane, a proizvodnja samim time dobiva sve veći zamašnjak. 2004. godne EU je donjela „akcijski plan“ o organskom uzgoju koji regulira standarde i povećava efikasnost organske proizvodnje.

Organski uzgoj kao tržišna niša

Organska proizvodnja trenutno uzima oko 2 posto tržišta hrane EU, a otprilike isti postotak farmera odlučio se na ovakav način uzgoja. Do sada EU nije postavila nikakve kvote niti gornje granice koliko ovakve proizvodnje zadovoljava tržište Starog kontinenta.

Kao profitabilna tržišna niša organski uzgoj se čini odličnom prilikom za domaće poljoprivrednike koji nemaju mogućnost okrupljavanja posjeda kao mađarski, poljski ili francuski farmeri. Kao priči o održivom razvoju i ekologiji, te Hrvatskoj kao zemlji koja bi takvu proizvodnju trebala staviti u fokus strategija razvoja, čekamo rasplet i nadamo se happy end.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.