Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Brendovi – mrzite ih ili volite, sve je bolje od ignoriranja!

Novo zapanjujuće otkriće iz marketinga govori kako brendovi omraženi kod potrošača nemaju nikakvog razloga za brigu, dapače – takve proizvođače prati zavidno poslovanje. Pad potražnje sve češće trpe nepoznati i ignorirani brendovi…

Novo zapanjujuće otkriće iz marketinga govori kako brendovi omraženi kod potrošača nemaju nikakvog razloga za brigu, dapače - takve proizvođače prati zavidno poslovanje. Pad potražnje sve češće trpe nepoznati i ignorirani brendovi...

Svakodnevno prisustvo multinacionalnih korporacija u medijima konstanta je stara desetljećima. Angažiranje holivudskih ili sportskih zvijezda i ostali trikovi za privlačenje pozornosti potrošača uvijek prati reakcija javnosti, bila ona pozitivna ili negativna. No ta činjenica ne zabrinjava previše marketinške stručnjake – polarizirani brendovi prolaze daleko bolje od neprimjetnih!

Coca-Cola – iritantna i obožavana

Prema najnovijim podacima agencije Freshminds, najomraženiji brandovi jednoj skupini ljudi najomiljeniji su drugoj, a time i najuspješniji na tržištu.

Primjerice, 27 posto ispitanika u Velikoj Britaniji izjasnilo se kako voli Coca-Colu, ponajviše zbog reklamnih kampanja. Nasuprot tome, 24 posto anketiranih izjasnilo se da ne voli Coca-Colu te da smatra njezine reklame „iritantnima”. U slučaju toga velikog brenda nije potrebno objašnjavati konkretan uspjeh navedene filozofije.

Slogan „Voli ga ili mrzi”

Mnogi proizvođači prakticiraju sličan pristup tržištu. Najdalje je u primjeni otišao namaz Marmite. Taj je britanski namaz napravljen od ekstrakta kvasca, jakog specifičnog okusa, toliko podijelio potrošače da mu je i službeni slogan “Voli ga ili mrzi”.

Slično su polarizirani svjetski lanci za brzu prehranu KFC, Burger King i Domino’s pizza, koji imaju približno jednak broj ljubitelja i onih koji ih preziru.

Preduvjeti za uspjeh

Uspješno polariziran proizvod mora sadržavati neke osnovne elemente. Prije svega, potrošači moraju biti upoznati s proizvodom, čak i da ga nisu iskušali. Dominacija na tržištu istodobno je i uzrok i posljedica  različitih osjećaja prema nekom brendu. Takva polarizacija proizvoda pomaže pri uspjehu, a velik uspjeh kod dijela potrošača uvijek rezultira neprijateljskim stavom prema određenom brendu.

Značajnu ulogu u tome igraju i kampanje kojima se nerijetko ciljano šalje kontroverzna poruka radi snažne reakcije potrošača, koji u tom slučaju instantno stvaraju ekstremno pozitivno ili negativno mišljenje o proizvodu.

Jeftiniji proizvodi ispred luksuznih

Istraživanja pokazuju kako većina potrošača voli iskušati proizvod prije odluke o kupnji. U prehrambenoj industriji taj je segment od velike važnosti te su degustacije proizvoda postale nužni dio svake promidžbene akcije.

Pristupačnost cijene, odnosno jeftini proizvodi stvorili su jaz između bogatih i siromašnih. Suprotno očekivanjima, jeftini proizvodi izazivaju jači polarizirajući efekt od skupih te tako privlače više pozornosti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.