Kreativnu agenciju Bruketa&Žinić ne treba dodatno predstavljati. Novost u njihovom poslovanju je ured u glavnom gradu Azerbajdžana – Bakuu.
Helena Rosandić preselila u Bakuu
Dinamično azerbajdžansko gospodarstvo, posljednjih je godina ostvarilo je značajan rast, što je rezuliralo povećanom potražnjom marketinških usluga. Na tržištu već djeluju ispostave globalnih reklamnih agencija, a Bruketa&Žinić ušli su u Azerbajdžan pobijedivši na medjunarodnom natječaju za mobilnog operatera Nar. Agencija je dvije godine servisirala klijenta iz zagrebačkog ureda. Proširenje ugovora sa Narom, kao i početak suradnje sa drugim naručiocima omogučilo je otvaranje lokalne agencije koju od početka ove godine vodi Helena Rosandić, dugogodišnja account direktorica u Bruketi&Žiniću.
– Oglašavanje u Azrebajdžanu je drugačije nego u Hrvatskoj, jednako kao što postoje i kulturne razlike. Na ovom tržištu želimo postati poznati po kvaliteti strateškog planiranja iz kojeg onda proizlazi originalana i efikasna komunikacija. Uložit ćemo veliki trud i sredstva u duboko razumijevanje potrošačeve motivacije. Osim toga zagrebačka agencija ima niz specijalističkih ekspertiza od vrhunskog dizajna do psihologije prodajnog mjesta. To su naši aduti za to tržište, – objašnjava Helena Rosandić direktorica Bruketa&Žinić OM Baku.
Hrvatska nema diplomatsko predstavništvo u Bakuu
Za razliku od drugih zemalja naše regije, Hrvatska nema nikakvo diplomatsko predstavništvo u Azerbajdžanu pa će agencija dio svojeg poslovanja temeljiti na povezivanja gospodarski subjekata iz Hrvatske i Azerbajdžana…
– Azerbajdžan je zemlja velikog ekonomskog i kreativnog potencijala koja već godinama pokazuje velike postotke gospodarskog rasta. Preko ureda u Bakuu palaniramo s vremenom graditi kulturne i ekonomske mostove između Hrvatske i Azerbajdžana gdje za sada nemamo diplomatskog predstavnika. To neće u početku biti velike stvari, ali s vremnom, ako sve bude kako smo planirali, jedan dio našeg poslovanja mogao bi se generirati upravo na temeljima te razmjene, – objašnjava Davor Bruketa.
Jaki klijenti
Osim sa mobilnim operaterom Nar, Bruketa&Žinić Baku trenutno surađuje sa Pasha bankom, najvećom investicijskom bankom u Azerbajdžanu, zatim Synergy group, novim velikim konzorcijem na tržištu, te sa Duty free AZ. Veliki projekt odradio je i studio za projektiranje i psihologiju prodajnog mjesta Brigada (član Bruketa&Žinić Grupe) koji je projektirao osamdesetak nova prodajnih mjesta za Nar.
Budućnost B&Ž Grupe bit će i azerbejdžanski kreativci
– U Azerbajdžanu se sada odvijaju procesi koje smo mi na neki način već proživjeli što nam vjerovatno daje određenu prednost, a razlika je što se tamo stvari razvijaju puno brže. U idućim godinama radit ćemo na izgradnji kvalitetnog lokalnog tima koji će na kraju svojim znanjima i specifičnim kulturnim kontekstom ojačati kompetencije cijele Bruketa&Žinić Grupe, – zaključuje Nikola Žinić.
Naftom bogat Azerbajdžan samostalna je država od 1991. godine koja broji 8,5 milijuna stanovnika. Azerbajdžanski BDP je od 2000te godine rastao između 5 i 34 posto godišnje. Većina stanovništva govori azerbajdžanskim jezikom, a manji dio ruskim. Osim naftnog i plinskog bogatstva koji su i temeljna gospodarska grana (60%), zemlja ima i poljoprivrednih bogatstava te uglavnom dobro obrazovanu radnu snagu s jakom poduzetničkom tradicijom. Narod Azerbajdžana jedan je od najstarijih na svijetu te ima bogato povijesno i kulturno nasljeđe. Nakon raspada Sovjetskog saveza, azerbajdžansko društvo prošlo je kroz tipičan proces demokratizacije.