Budućnost društvenih mreža i komunikacije

U utorak se u prostorijama COTRUGLI Business School-a održalo predavanje na temu budućnosti društvenih mreža. Predavanje su održali Marijan Palić i Bruno Blumenschein iz Overtimea, jedine tvrtke specijalizirane za sportski marketing u regiji.

Na predavanju je istaknuto kako sve više ljudi bježi s ‘tradicionalnih’ društvenih mreža, kao što su Facebook, Twitter i Instagram te se okreću mlađim društvenim mrežama kao što je Snapchat.

Zanimljiva je i statistika koja pokazuje kako je u prvih 6 aplikacija koje se koriste na mjesečnoj bazi, čak 4 aplikacije za dopisivanje. Prva aplikacija je Facebook, četvrta je kineski Facebook, dok su među prvih šest i Whatsapp, QQ, FB Messenger i WeChat.

Jedan od trendova koji se pokazuje je veliki rast aplikacija za dopisivanje. Posebice je zanimljivo bilo vidjeti na predavanju kako većina prisutnih na svom mobitelu ima instalirane Messenger, Viber i Whatsapp, iako te aplikacije služe istoj svrsi.

Veliki rast Snapchata

Veliki rast među TOP 20 aplikacija bilježi Snapchat, posebice u posljednjih godinu dana. To pokazuje i činjenica da su prestignuli Twitter koji dnevno ima 130 milijuna aktivnih korisnika, Snapchat ih ima 150 milijuna.

Posebno je zanimljivo vidjeti da većinu korisnika Snapchata čine mladi, čak 64% populacije od 18 do 24 godina, dok sve više raste i broj nešto starijih korisnika.

Zanimljivo je i istaknuti kako je dnevni pregled videa na Snapchatu u samo godinu dana porastao za 350%, tj. na 10 milijardi. Za usporedbu, Facebook ima dnevni pregled od 8 milijardi videa, što pokazuje koliki je po tom pitanju moćan Snapchat.

Što tjera ljude da toliko gledaju video na Snapchatu? Takozvani FOMO efekt (Fear of missing out), budući da sadržaj nestaje u roku od 24 sata, pa ukoliko ga propustite, nikad više neće moći vidjeti. To tjera korisnike da svaki dan odu na aplikaciju i pogledaju objavljene video materijale osoba koje prate na Snapchatu.

Jedna od bitnih stvari je i sigurnost koju nudi Snapchat, za razliku od ostalih društvenih mreža. Budući da sadržaj nestaje, nitko ne može vidjeti što ste objavljivali u prošlosti, za razliku od drugih društvenih mreža. Takve su stvari u sportu ‘koštale’ mnoge igrače njihovih ugovora s jakim klubovima. Snapchat čak navodno niti ne sprema objave, već ih nakon 24 sata automatski briše iz baza podataka.

U Hrvatskoj je teško odrediti broj korisnika Snapchata, ali znakovito je kako Lana Jurčević, trenutno najpraćenija osoba ima oko 15.000 pregleda dnevno.

Zašto biti na Snapchatu?

Iako je jedan od nedostataka Snapchata nemogućnost praćenja statistike, preporuka marketingaša iz Overtimea je da se već sada priključite. Budući da sve društvene mreže proživljavaju poznate cikluse (skupljanje korisnika, omogućavanje oglasa, dolazak starije populacije, napuštanje mladih…), jasno se daje naslutiti kako će i Snapchat uskoro uvesti oglašavanje.

Još jedan od razloga je i taj što su sada svi korisnici na Snapchatu u fazi istraživanja i testiranja i gotovo ne možete promašiti sa sadržajem. Baš zato je sada trenutak da dođete i testirate funkcioniranje te brzorastuće društvene mreže.

Koji su trendovi budućnosti?

Nakon predavanja, došli smo do nekih od zaključaka oko toga što bi mogli biti trendovi budućnosti, na temelju uspjeha navedenih aplikacija i društvenih mreža. Definitivno su to video sadržaj, aplikacije za dopisivanje koje brzo rastu, briga o privatnosti i pričanje priča ispred klasičnih oglasa i bannera.

Izjave sudionika predavanja:

  • Željko Zupičić, Izvršni Direktor, Mobitel Media d.o.o.:

“Bilo je zanimljivo dobiti iz prve ruke neke primjere o Snapchat-u, kao i opći pregled trendova u marketingu vezanim uz socijalne medije. Blok pitanja i odgovora bio je opušten i interaktivan. Sve u svemu, bilo je to dobro uloženo vrijeme i veselim se sljedećem forumu na COTRUGLI Business School”.

  • Goran Ciganović, Član uprave, BIOLINK d.o.o.:

„Predavanje na temu Budućnost društvenih medija i komunikacija u organizaciji COTRUGLI Business School, na vrlo jednostavan i razumljiv način, pružilo mi je uvid u prošlost, sadašnjost i budućnost komunikacija putem društvenih mreža. 

Iako se glavna tema predavanja odnosila na Snapchat, usporedbu trendova razvoja pojedinih društvenih mreža sa poslovnog aspekta, smatram posebno zanimljivom. Brzina promjena navika korisnika, prepoznavanje potencijala i prilagodba trendovima od strane oglašivača, te definiranje novih dobnih granica između pojedinih generacija, teme su koje su mi pružile sasvim novi uvid u potencijale komunikacija putem društvenih mreža.

Iako svaka od ovih tema zaslužuje posebno predavanje, predavači su ih uspjeli ujediniti u smislenu cjelinu.“

Podijeli

Odgovori

Top