Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Budućnost poslovnih medija u Hrvatskoj mora biti kvaliteta

Na Weekend Media Festivalu u Rovinju našli su se urednici najutjecajnijih poslovnih tiskovina u regiji, gdje su razgovarali o budućnosti business-novina i njihovoj profitabilnosti. Sudionici skupa složili su se da je čvrsta baza pretplatnika osnova za sigurnost i kvalitetu poslovanja.

Na Weekend Media Festivalu u Rovinju našli su se urednici najutjecajnijih poslovnih tiskovina u regiji, gdje su razgovarali o budućnosti business-novina i njihovoj profitabilnosti. Sudionici skupa složili su se da je čvrsta baza pretplatnika osnova za sigurnost i kvalitetu poslovanja.

Rovinj je postao središte regije što se tiče poslovnih medija. Svatko tko je “netko” u toj branši nagurao se u glavnu dvoranu poslušati glavne urednike vodećih poslovnih novina Slovenije, Srbije i Hrvatske.

Razlog je ozbiljan – mnogi od njih neće preživjeti kombinaciju krize i konkurencije besplatnih web-portala.

Pretplata teško prolazi

– Na našim tržištima ne ostaju najbolji i najkvalitetniji nego oni koji imaju najbolji financijski “background” – izjavio je na početku moderator Željko Kardum i započeo živu raspravu.

Sudionici skupa složili su se da je čvrsta baza pretplatnika osnova za sigurnost i kvalitetu poslovanja. Glavni urednik slovenskog Financea Petar Frankl objasnio je da oni posluju profitabilno zato što je baza pretplatnika u Sloveniji nešto veća nego u Hrvatskoj, bez obzira na to što je naše tržište brojčano veće.

– U Hrvatskoj nitko nije uspio s pretplatom zbog niza razloga. To su loši sandučići u koje se tiskovine odlažu pa ih se krade, loša distribucija, kultura čitanja poslovnih novina u Hrvatskoj te financije – smatra glavna urednica Business.hr Silvana Menđušić, dodavši da zbog toga ne treba biti defetist – opstat će novine koje budu imale najviše snage, upornosti i kvalitete da prebrode krizna vremena.

Mr. sc. Igor Kanižaj, predavač na Fakultetu političkih znanosti, iznio je interesantne i pomalo poražavajuće podatke. Naime, istraživanje na 2.000 privatnika o načinu prikupljanja poslovnih informacija na dnevnoj bazi donijelo je sljedeće rezultate – privatnici prije svega čitaju Jutarnji i Večernji list, znači novine koje uopće nisu primarno poslovne. Čak 22 posto poduzetnika i obrtnika uopće se ne informira o gospodarskim aktivnostima na dnevnoj bazi.

– Takvi podaci ne začuđuju, a takvo će stanje u Hrvatskoj biti sve dok je Šimi ili Brani bitnije poznavati nekoga u ministarstvu ili gradskoj upravi te tako dobiti posao nego biti upoznat sa specifičnim menadžerskim znanjima – bio je slikovit glavni urednik tjednika Lider Miodrag Šajatović.

Mladi novinari polupismeni i nekompetentni

Kao velik problem što se kvalitete i vjerodostojnosti tiče sugovornici ističu dvije stvari – prva je konkurencija, koja – a to se pogotovo odnosi na dnevne tiskane medije – šteti kvaliteti jer je bitnije biti prvi nego biti kvalitetniji. Drugi je i dublji problem kupovanje članaka, tj. prikriveni PR kojemu vlasnici gledaju kroz prste jer im donosi novac.

– Problem kvalitete postaje još kompleksniji zbog našeg slabog obrazovnog sustava. Naši su mladi novinari nažalost polupismeni, pa tako i nekompetentni. S druge strane, mnogim su redakcijama lektori i redaktori postali svojevrstan luksuz pa je krajnji proizvod, članak, lošije kvalitete – smatra glavni urednik Poslovnog dnevnika Darko Markušić.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.