Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje pruža mogućnost brzog i besplatnog rješavanja sporova

Povodom Svjetskog dana prava potrošača, Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO), želi podsjetiti osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe na mogućnost alternativnog rješavanja potrošačkih sporova.

posao

Povodom Svjetskog dana prava potrošača, Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO), želi podsjetiti osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe na mogućnost alternativnog rješavanja potrošačkih sporova. Jedinstven mehanizam izvansudskog rješavanja eventualnih prijepora na financijskom tržištu svakako je i mirno rješavanje sporova iz osigurateljnih i odštetnih odnosa koje Hrvatski ured za osiguranje, u sklopu Centra za mirenje, provodi još od 2007. godine s ciljem izbjegavanja sudskih sporova.

Mirenje je postupak na dobrovoljnoj bazi i za njegovo pokretanje potrebna je suglasnost obiju strana dok je autonomija stranaka apsolutna, a konačni ishod ovisi isključivo o volji i dogovoru stranaka. Svakako valja istaknuti kako je postupak mirenja u cijelosti povjerljiv ali i da se postupak mirenja može pokrenuti čak i u tijeku sudskog postupka pa i onda kada se predmet nalazi u žalbenom postupku, čime prostor za mirenje uvijek ostaje otvoren. Sve troškove postupka mirenja snosi društvo za osiguranje koje je iniciralo odnosno koje je pristalo na provođenje postupka mirenja, bez obzira na ishod postupka stoga je postupak mirenja pred Centrom za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje u cijelosti besplatan za osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe.

Postupak mirenja pokreće se podnošenjem prijedloga za provođenje postupka mirenja Centru za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, koji se dostavlja suprotnoj strani kako bi se u roku od 15 dana od dana dostave istog očitovala pristaje li na mirenje. Prijedlog za provođenje postupka mirenja može se dostaviti e-mailom. Obrazac prijedloga za mirenje moguće je ispuniti online na internetskoj stranici Hrvatskog ureda za osiguranje https://huo.hr/hr/zastita-potrosaca/centar-za-mirenje  

Komunikacija sa strankama odvija se prvenstveno telefonom odnosno elektronskom poštom te se na taj način izbjegava nepotrebno odugovlačenje postupka. Prijedlog za provođenje postupka mirenja je potrebno popuniti traženim podacima i proslijediti Centru za mirenje, bez dostavljanja dodatne popratne dokumentacije. Po zaprimljenom pristanku na prijedlog za provođenje postupka mirenja, sastanak mirenja se zakazuje u roku od par dana. Najčešće se postupak mirenja okončava već pri prvom sastanku stranaka, a čak preko 70% postupaka mirenja provedenih u 14 godina rada Centra za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje uspješno su okončani zaključenjem nagodbi.

Važno je naglasiti kako je Hrvatski ured za osiguranje (HUO) uslugu mirenja učinio dostupnom i u krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19. Naime, u periodu strogog lockdowna 2020. godine, Centar za mirenje omogućio je građanima online rješavanje sporova iz osigurateljnih i odštetnih odnosa u postupku mirenja koji je u cijelosti bio besplatan za osiguranike, ugovaratelja osiguranja i oštećene osobe čime je građanima omogućeno da sporove rješavaju iz sigurnosti vlastitoga doma na brz, efikasan i učinkovit način.

Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, odlukom Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, notificiran je i kao tijelo za alternativno rješavanje potrošačkih sporova domaćih i prekograničnih online i offline potrošačkih sporova koji proizlaze iz osigurateljnih i odštetnih odnosa između potrošača s boravištem u Europskoj uniji i društva za osiguranje sa sjedištem u Republici Hrvatskoj.

Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO) član je
FIN-NET-a – Financial Dispute Resolution Network odnosno od 2014. godine – mreže nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova (ADR – Alternative Dispute Resolution) u zemljama Europskog gospodarskog prostora nadležnih za rješavanje sporova između potrošača i pružatelja financijskih usluga, osnovanoj od strane Europske komisije. Cilj djelovanja FIN-NET-a je omogućiti jednostavan pristup potrošača izvansudskim načinima rješavanja sporova u prekograničnim sporovima.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.