Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

DOP

Ciljevi održivosti se ne mogu zadovoljiti s 30%, 50% ili 90% održivosti – održivi smo jedino ako smo održivi 100%

ECG metodologija uvodi se na hrvatsko tržište u okviru projekta eECONOMIJA, koji Zadruga za etično financiranje (ZEF) provodi u suradnji sa Zelenom mrežom aktivističkih grupa (ZMAG) i uz podršku Europskog socijalnog fonda.

Nakon studija fizike u Zagrebu, Goran Jeras se seli u Nizozemsku gdje radi u konzultantskoj tvrtki kao poslovni konzultant za velike međunarodne banke i osiguravajuća društva. S početkom financijske krize počeo je raditi na evaluaciji poslovnih procesa unutar financijskih institucija, posebice vezane uz upravljanje rizicima gdje shvaća neodrživost trenutnog financijskog sustava.

Nakon sedam godina provedenih u Nizozemskoj, vraća se u Hrvatsku gdje s grupom suradnika započinje procese oko osnivanja nove etične banke koja će raditi po drugačijoj poslovnoj paradigmi i pomagati stavljati lokalne resurse u funkciju održivog i inkluzivnog razvoja društva. Od 2014. obavlja dužnost upravitelja Zadruge za etično financiranje, najveće zadruge u Hrvatskoj te je od 2015.-2018. član ekspertne skupine za društveno poduzetništvo pri Europskoj komisiji u Brusselsu.

Nova era nefinancijskog izvještavanja trebala bi učiniti tvrtke odgovornijima prema društvu, postaviti čvršće standarde za izvještavanje i omogućiti usporedivost podataka, a do 2027. godine obveza nefinancijskog izvještavanja očekuje se i za sva mala i srednja poduzeća. ECG metodologija uvodi se na hrvatsko tržište u okviru projekta eECONOMIJA, koji Zadruga za etično financiranje (ZEF) provodi u suradnji sa Zelenom mrežom aktivističkih grupa (ZMAG) i uz podršku Europskog socijalnog fonda.

Gospodine Jeras, do 2027. godine obveza nefinancijskog izvještavanja očekuje se i za sva mala i srednja poduzeća. Je li Hrvatska spremna za to?

Nefinancijsko izvještavanje do sada je bilo obveza samo za velika poduzeća, a s obzirom na to da sektor malih i srednjih poduzeća ima značajno najveći udio u broju poduzeća u Hrvatskoj, praksa nefinancijskog izvještavanja novina je za veći broj poduzetnika.

U tom smislu važno je da se poduzeća u razdoblju tranzicije upoznaju s nadolazećim obvezama i da počnu pratiti specifične indikatore, koristeći se pritom metodologijom koja im pruža sveobuhvatnu sliku njihovog poslovanja i potreba za poboljšanjem te tako osiguraju konkurentnost i dugoročnu održivost svog poslovanja.

Kada govorimo o spremnosti na promjene u kontekstu održive ekonomije, vjerujemo da velika većina niti poduzetnika niti političara nije niti svjesna sveobuhvatnosti koju nam ta tranzicija donosi. Prema istraživanjima Global Impact Investment Networka, trenutno je svega 1.5% globalnih investicija održivo iz svih aspekata održivog razvoja – i okolišnih i društvenih. Ciljevi održivosti se ne mogu zadovoljiti s 30%, 50% ili 90% održivosti – održivi smo jedino ako smo održivi 100%, a to pokazuje veličinu zadatka koji je pred nama. Oni koji ranije to prepoznaju i prilagode su jedini koji imaju mjesto u ekonomskoj budućnosti, a svi ostali će se morati ili prilagoditi ili nestati. Mi radimo na tome da tu poruku što prije i temeljitije prenesemo poduzetnicima u Hrvatskoj i pomognemo im u navedenoj transformaciji.

Goran Jeras / ZEF

Međunarodna metodologija Economy for the Common Good (ECG), pruža sveobuhvatnu sliku o tome koliko su poslovanje, ulaganja i djelatnosti neke organizacije doista održivi. Smatrate li da hrvatska poduzeća, općenito gledano, idu u smjeru održivosti?

Postoje primjeri dobre prakse u Hrvatskoj koji integriraju kriterije održivosti u svoje poslovanje, međutim, obzirom na manjkavosti dosadašnje standardizacije za nefinancijsko izvještavanje, zbog čega i jest u procesu revizija direktive Europske unije za nefinancijsko izvještavanje (2014/95/EUDirective 2014/95/EU), prilikom izvještavanja, poduzeća su većim dijelom zadovoljavala minimalne kriterije koji ne pružaju sveobuhvatnu sliku poslovanja u odnosu na održivost i utjecaj na zajednicu. Održivost se ne može gledati samo kroz jedan parametar poput recimo emisija stakleničkih plinova. Održivost je održiva jedino ako pokriva sve pokazatelje – i emisije CO2, ali i zbrinjavanje i recikliranje otpada, zaštitu biljnih i životinjskih vrsta i bioraznolikosti, smanjenje društvene nejednakosti, osiguravanja prava na stanovanje, zdravu hranu, pitku vodu itd. Kako bi to postigli, održivost treba biti ključni element svakog segmenta poslovanja – od strateškog planiranja pa do svih operativnih procesa unutar poduzeća kao i odnosa tog poduzeća sa zajednicom u kojoj djeluje. Tek tada možemo pričati o pravoj održivosti.

U svibnju ste održali prvi ciklus treninga za buduće stručnjake za mjerenje i praćenje društvenog utjecaja poduzeća međunarodnom metodologijom Economy for the Common Good (ECG). Koliko su Hrvati zainteresirani za takve edukacije?

S obzirom na to da je trening bio organiziran za članice i članove Zadruge za etično financiranje koji dijele vrijednosti Zadruge i podržavaju transformaciju ekonomije u Ekonomiju za opće dobro koja pak podrazumijeva praćenje utjecaja poduzeća na zajednicu i okoliš, trening je od strane članica i članova prepoznat kao vrijedan alat za ispunjavanje ciljeva Zadruge, a i općenito vidimo kontinuiran rast interesa i građana i poduzeća za navedene teme jer su one stvarno od ključne važnosti za poboljšanje kvalitete života društva.

Pročitajte još:

Poduzeća

Tvrtka Tetra Pak objavila je svoj godišnji Izvještaj o održivosti u kojem je prikazan napredak postignut u različitim aspektima održivosti u sklopu poslovanja u...

Poduzeća

Do 2030. godine, svaki drugi dolar bit će potrošen na održive projekte, dok će do 2050. 100 posto potrošnje biti zeleno.

Edukacija

Green Sail, organizacija koja inicira, razvija i unapređuje ekološke prakse unutar nautičkog sektora s ciljem doprinosa razvoju održivog turizma u Hrvatskoj i Europi, pokrenula je...

DOP

Suočeni s pandemijom, mnogi ljudi su svoje živote bili primorani okrenuti za 180 stupnjeva. Odjednom, preko noći, u našim se životima našao veliko broj...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.