Prije gotovo cijelog desetljeća, Seth Godin je rekao svoju slavnu rečenicu „Content marketing je jedini marketing koji postoji“. Iako je to svakako ekstremno gledište, ono ilustrira stalno rastući utjecaj sadržajnog marketinga kako za B2B (business-to-business) tako i za B2C (business-to-consumer) marketinške napore. Kako smo skoro na kraju prvog mjeseca 2017. godine, pravo je vrijeme da osnažite svoj plan za content marketing i osigurate da su vaši planovi usklađeni s najvećim promjenama koje će utjecati na vaš uspjeh.
Što je to što će biti drugačije u 2017. godini?
Osnova u istraživanju i podacima.
Količina sadržaja i dalje raste, a više od 70% marketera kažu da će stvarati više sadržaja u narednih 12 mjeseci. To znači da nema više prostora za provjere instinkta i pretpostavke o potrebama vaših ciljanih kupaca. Sama količina dostupnih sadržaja zahtijeva od vas da postanete izuzetno usko fokusirani na pružanje odgovora koje vaši klijenti traže. Za ovo trebate uraditi svoju domaću zadaću. Umjesto da se fokusirate na ono što želite reći, potrebno je iskoristiti web stranice poput Buzzsumo kao i marketinške alate pretraživača kao što je Google’s Keyword Tool i moćni alati poput Moz-a kako bi bolje razumjeli što kupci žele od vas. Također je odlična ideja da iskoristite moćne alate za praćenje društvenih medija kao što je Brandwatch.
Mapiranje neispunjenih potreba u kupovni put vaših korisnika.
Znati što vaš idealan kupac želi kako bi ga bolje razumjeli je tek prvi korak. Nakon toga je potrebno mapirati ova pitanja i neispunjene potrebe za informacijama na najprikladnijem koraku u kupovnom putovanju vašeg kupca. To je važno zbog toga što trebate u potpunosti cijeniti gdje se vaši idealni klijenti nalaze u kupovnom putovanju. Olakšava li neko određeno pitanje njihovo početno otkriće vašeg biznisa? Ili je ovaj određeni sadržaj potrebniji negdje dalje u kupovnom putu, kada traže nekoga tko će im pomoći s njihovim problemom? Jesu li već odradili sve svoje istraživanje i samo traže neki razlog da kupe od najbolje kompanije koja će riješiti njihov određeni problem? I najvažnije, kakve doprinose bi vaši veliki fanovi mogli donijeti na ovom pitanju uz samo malo ohrabrenja? Mapiranje nezadovoljenih potreba u putovanje vašeg kupca daje prijeko potrebni kontekst sadržaju koji stvarate i time mnogo više značaja.
Mobilno na prvom mjestu.
Iznenađuje me da je još uvijek tako, ali mnoge kompanije su i dalje fokusirane na iskustvo na računalima, a ne na mobilnim uređajima. Većina vaše publike provjerava vaš sadržaj putem svojih mobilnih uređaja, sav sadržaj koji stvarate mora biti prilagođen pametnim telefonima (ne laptopima) kako bi osigurali da vidite što vaši kupci doživljavaju. Ako vam je potrebna statistika da uvjerite svoj tim zašto bi sav vaš content marketing trebao biti fokusiran na mobilno preporučujem ovaj post, 31 Mobile Marketing Statistics to Help You Plan for 2017. Meni omiljeni podatak: Google tvrdi da se 61% korisnika vjerovano neće vratiti na mobilne stranice na kojima su imali problema s pristupom, a 40% će posjetiti stranicu konkurenta (McKinsey & Company). Suština je da vaši klijenti očekuju pristup vašem sadržajnom marketingu na svojim pametnim telefonima i frustrirani su kada to ne mogu. Pravljenje vašeg sadržaja tako da bude lako dostupan putem mobilnih uređaja nije opcija – to je očekivanje.
Sadržaj s influencerima će jačati relevantnost.
Na kraju, ali ne i najmanje važno, potencijalni kupci koje želite privući bi radije slušali o vama, a ne od vas. To je važna razlika koja objašnjava eksplozivan rast influencer marketinga. Da, vaš idealni kupac želi informacije na kojima ste mukotrpno radili. Samo što bi radije otkrili ovaj sadržaj od pouzdanog prijatelja, člana porodice ili poštovanog influencera. Ljudi vjeruju mišljenjima svojih kolega o brendovima više nego što će vjerovati bilo čemu što brendovi kažu o sebi. Koliko više? Za čak 92%! Jednostavna istina je da je današnji potrošač pametan i osjetio je laži kompanija. Postoji potreba za autentičnim razgovorom koju istinski ne ispunjava niti jedan brend. Povjerenje je izblijedilo, i sada, više nego ikada, stvarni ljudi žele čuti od stvarnih ljudi o brendovima kojima bi trebali vjerovati.
Konačno, ako tražite dodatnu pomoć u razvoju svog sadržajnog marketinga, provjerite 20+ najboljih besplatnih alata i aplikacija za content marketing (i kako ih koristiti), kao i ovo obilje statistika o content marketingu, ako vam je potreban neki adut koji će vam pomoći da uvjerite nadređene da poboljšaju napore s content marketingom u 2017. godini.
Piše: Bill Carmody, Founder and CEO, Trepoint – media-marketing.com