Dame i gospodo počelo je trgovanje dionicama Facebooka!

Dame i gospodo počelo je trgovanje dionicama Facebooka!

I dok vi čitate retke ovog teksta, baš u ovom trenutku u SAD-u je započela najiščekivanija inicijalna javna ponuda dionica u američkoj povijesti. Dame i gospodo, Facebook je izašao na tržište, investitori su s nestrpljenjem dočekali debut najpopularnije društvene mreže na Wall Streetu.

Procijenjen na 104 milijarde dolara, Facebook je veći od Starbucks Corp. i Hewlett-Packarda zajedno, što izaziva velika nagađanja o tome koliko će uistinu porasti vrijednost dionica ove društvene mreže nakon početnog trgovanja.

Tim Loughran, profesor financija na Sveučilištu Notre Dame, vjeruje da je moguće povećanje vrijednosti dionica od 15 do 20 posto. Drugi pak tvrde da će vrijednost dionica skočiti za čak 30 ili više posto u petak, unatoč dvojbenoj mogućnosti Facebooka da na duže staze osigura značajan priljev novca. Analitičari Morningstara procjenjuju da će cijena dionica Facebooka do kraja dana iznositi 50 dolara.

U svakom slučaju dvojite li oko kupnje dionica Facebooka ove informacije idu u korist kupnji. I ukoliko ste tankih živaca i nepovjerljivi – brzoj prodaji nakon početnog uzleta vrijednosti dionice.

Izlazak Facebooka na tržište proslavljen je i u Silikonskoj dolini u Kaliforniji gdje je sjedište Facebooka. U 11 sati po istočnom vremenu zazvonila su zvona u sjedištu ove društvene mreže što je označilo početak trgovanja putem Nasdaqa.

Ukoliko želite kupljene dionice zadržati duže vrijeme u svom vlasništvu, profitiraj.hr/beta vam donosi neke činjenice koje morate imati na umu. Iako se od Facebooka očekuju velike stvari, pred najpopularnijom društvenom mrežom su veliki izazovi.

Neki investitori su zabrinuti jer menadžment tvrtke još nije pronašao način kako zaraditi novac od sve većeg broja korisnika koji imaju pristup Facebooku preko mobilnih uređaja – pametnih telefona i tableta. U međuvremenu, rast prihoda Facebooka od online oglašavanja, što čini najveći dio prihoda, je usporen u posljednjih nekoliko mjeseci.

Tako je američki automobilski div General Motors poručio još u utorak da će se prestati oglašavati putem oglasa na Facebooku. Razlog je jednostavan, u GM-u dvoje jesu li online oglasi učinkovitiji od oglašavanja u tradicionalnim medijima.

Unatoč svemu, zapamtite da je Mark Zuckerberg osnovao Facebook 2004. godine u sobici na Harvardu.Danas je ta mreža broj 1 u svijetu s oko 900 milijuna korisnika.

Sad ste vi na potezu.

Podijeli

Odgovori

Top