Portal za usporedbu cijena jeftinije.hr otkriva zanimljive promjene u potrošačkim trendovima.
Najtraženiji proizvod u 2023. bio je Samsung Galaxy A54
Kao i prethodnih godina, kategorija pametnih telefona bila je jedna od najpopularnijih s rastom potražnje od 56 posto. Pametni telefoni davno su postali neizostavan dio naše svakodnevice, a borba za pažnju kupaca između divova kao što su to Samsung i Apple dominirala je prošlom godinom. Upravo je Samsung A54 bio najtraženiji proizvod godine, a drugi modeli Samsung i Apple pametnih telefona zauzeli su čak devet od deset mjesta najpopularnijih proizvoda godine. Uz njih, na sedmom se mjestu našla i Husqvarna motorna pila Mark II 550XP.
Pobjednici i gubitnici 2023. godine
Zanimljivo je da su ove godine neke od tradicionalno najpopularnijih kategorija poput pametnih satova, hladnjaka sa zamrzivačem i LCD televizora zabilježile blagi pad u usporedbi s 2022. godinom što osim promjene zanimanja potrošača upućuje vjerojatno i na trenutnu zasićenost tržišta.
S druge strane, osim spomenute kategorije pametnih telefona, potražnja je blago porasla i u kategoriji perilica rublja i to za 6 % u odnosu na godinu ranije. A tijekom 2023. zabilježen je i porast potražnje u kategorijama keramičkih pločica, komarnika i eteričnih ulja što ukazuje na povećano zanimanje i rastući trend potražnje za proizvodima za uređenje doma.
Među ostalim istaknutim kategorijama zabilježili smo i veliki skok potražnje za skuterima. S rastom potražnje od 685 % očito je da domaći potrošači intenzivno traže alternative uobičajenim načinima prijevoza.
I u Sloveniji dominirala potražnja za mobitelima, u Srbiji za namještajem
Usporedba online potražnje u Hrvatskoj i Sloveniji ponovno je pokazala sličnosti u ponašanju potrošača. Kao i kod nas, kategorija pametnih telefona najviše je zaokupila pažnju slovenskih online kupaca tijekom 2023. godine, a uz njih su naši zapadni susjedi najviše pretraživali zimske gume i kosilice.
Srpski su potrošači najviše zanimanja pokazali prema proizvodima iz kategorije namještaja te odjeće i obuće – najveći skok potražnje zabilježen je u kategorijama dvosjeda i trosjeda te ženskih i muških tenisica. Najtraženija kategorija u 2022., kategorija klima uređaja, 2023. je godine zabilježila pad potražnje od 38 %.
Kontinuirano praćenje dinamike na e-commerce tržištu ključan je alat za pametne kupovne odluke, a završetkom još jedne godine možemo zaključiti kako su domaći potrošači (ali i oni u regiji) u godini na izmaku posebno cijenili inovacije u mobilnoj tehnologiji, održiva prijevozna sredstva i brigu za kvalitetu doma.