Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Online kupci će ove godine biti oprezniji

Ove je godine prosječan iznos online kupnje iznosio 83€ (628kn).

Na webinaru Online kupci u 2022. i očekivanja od 2023.,  Igor Martinović (Jeftinije.hr) i Kristijan Gregorić (Valicon) rasvijetlili su e-commerce trendove koji su dominirali 2022. godinom te se dotakli budućnosti, izazova i trendova koji nas očekuju u 2023. Predstavljeni su rezultati E-commerce Report 2022 istraživanja koje je provedeno u listopadu 2022., u sklopu regionalnog natjecanja za web trgovine – Web Retailer Award. U istraživanju su se promatrale izvršene online kupnje, a sudjelovalo je 2019 ispitanika.

U prvom dijelu webinara, Kristijan Gregorić je predstavio aktualni profil prosječnog online kupca. Istraživanje E-commerce Report 2022 jasno pokazuje da je trend online kupnji u Hrvatskoj u porastu, što je moguće pripisati rastu učestalosti online kupnji te sve veće ponude proizvoda. Čak 87 % ispitanika redovito kupuje u web trgovinama, a najčešće naručuju odjeću, obuću i modne dodatke.

Hrvati su tijekom 2022. najčešće kupovali u kategorijama odjeća i obuća, elektronika, ljepota i zdravlje te dom i vrt. Ove je godine kategorija mode zauzela prvo mjesto po broju kupnju. U vrijednosnom smislu vodeću poziciju drže kategorije dom i vrt te elektronika. Gregorić je napomenuo kako se u 2022. primijetio trend rasta u kategoriji supermarketa (hrana i piće). Kategorija i dalje ima mali udio, ali je prošle godine ostvarila značajan rast za koji se očekuje da će dugoročno biti i još aktivniji.

Ove je godine prosječan iznos online kupnje iznosio 83€ (628kn). Istraživanje je pokazalo da je najviši iznos bio u segmentu dom i vrt, i to 155€ (1.171 kn), u segmentu elektronike 135€ (1.024 kn) dok je u segmentu mode prosječan iznos po kupnji bio 63€ (485 kn).

Najpopularniji način plaćanja je plaćanje bilo kojom vrstom platnih kartica, kojima plaća 54 % ispitanika dok njih 36 % radije odabire plaćanje pouzećem. Mobitel je dominantan uređaj kojeg potrošači koriste za online kupnju – i to čak njih 56 % dok ga visokih 71 % ispitanika koristi pri informiranju uoči kupovine. Prema Gregorićevim riječima, u 2023. u e-commercu nas očekuje viša frekvencija kupnji, ali i razdoblje racionalizacije potrošnje. Kupovat ćemo jeftinije, češće na sniženjima i tražiti povoljnije ponude za planirane kupnje.

U drugom dijelu webinara, Igor Martinović (Jeftinije.hr) je sažeo svoja zapažanja o ponašanju online kupaca i predviđanja za 2023. godinu. Prema njegovim riječima, potrošači više neće impulzivno donositi odluke već će se posvetiti informiranoj i promišljenoj kupnjiizmeđu ostalog, i uz pomoć platformi za usporedbu cijena u web trgovinama.
Martinović je predstavio najaktivniju dobnu skupinu kada je riječ o online kupovini te napomenuo kako su na e-commerce vlak uskočili i starije generacije naših roditelja, djedova i baka što je prije svega nekoliko godina bilo prilično nezamislivo. Jedro e-commercea je generacija X snažne kupovne moći, dok pritisak milenijalaca i Z generacije (internet natives) raste. Opisao ih je kao iznimno zahtjevne korisnike, koji žele neometano korisničko iskustvo, kupuju putem mobitela, nelojalni su i vrlo impulzivni, ali istovremeni i sposobni za racionalno odlučivanje.

U svojoj prezentaciji, Igor se dotakao i činjenice da različiti vanjski faktori bitno utječu na oblikovanje ponašanja online kupaca te prije svega na potražnju. Potkrijepio je to podacima Jeftinije.hr i Heureka grupe koji pokazuju kako su događaji poput početka rata u Ukrajini ili drastičnog poskupljenja goriva utjecali na potražnju online potrošača. Tako su u veljači najtraženiji proizvodi bili powebankovi, vreće za spavanje i generatori dok su u ožujku i travnju (nakon prvog velikog poskupljenja goriva) najtraženiji bili električni bicikli i el. romobili.

Izazove i nove prilike za web trgovce Martinović vidi u implementaciji novih, snažnih trendova poput održivosti, novih načina dostave, veće važnosti lokalnih trgovina, omni-channel prodaje te mobile i social e-commercea. Ipak, kao i njegov sugovornik, smatra da će najvažniji čimbenik u online kupnji u 2023. biti povećanje racionalizacije kupnji.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.