Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Do kraja 2020. pruga Rijeka – mađarska granica, a onda do Budimpešte

Sada na ulasku u EU, od Rijeke i riječke luke konačno počinjemo raditi ono što mora biti – luka hrvatska, rekao premijer je ističući da je to važna luka, da povezuje dobar dio srednje Europe s morem i da pripadamo u pomorske nacije.

Sada na ulasku u EU, od Rijeke i riječke luke konačno počinjemo raditi ono što mora biti – luka hrvatska, rekao premijer je ističući da je to važna luka, da povezuje dobar dio srednje Europe s morem i da pripadamo u pomorske nacije.

Predsjednik Vlade Zoran Milanović kazao je danas na svečanosti u povodu početka rada dviju novih lučkih dizalica u riječkoj luci, vrijednih ukupno pet milijuna eura, kako je uvjeren da će Hrvatska do kraja desetljeća imati modernu luku i infrastrukturu, koja će Rijeku povezivati sa srednjom Europom.

Do kraja ovog desetljeća Hrvatska će imati modernu željezničku prugu do mađarske granice, a onda i Budimpešte, rekao je dodavši da desetljećima na to čekamo.

Na svečanosti, na kojoj je bio i potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za promet Siim Kallas, Milanović je podsjetio da je 2003. odlučeno o gradnji autocesta, što se za nekoliko godina i počelo ostvarivati. Naglasio je da sada “moramo dati obećanje i čvrsto se opredijeliti za to da ovo bude svjetski važna luka i grad, važan grad i država, koji će u natjecanju i suradnji s najboljima postizati puno”. Dodao je da su Rijeka i Hrvatska trebale u EU, da su neki drugi parametri bitni, biti prije dvadeset godina, ali da će biti tek za dva mjeseca.

Sada na ulasku u EU, od Rijeke i riječke luke konačno počinjemo raditi ono što mora biti – luka hrvatska, rekao je ističući da je to važna luka, da povezuje dobar dio srednje Europe s morem i da pripadamo u pomorske nacije.

Premijer je rekao da će Vlada dati sve za Rijeku i druge sredine koje imaju potencijal, da smo sami izgradili autoceste, a da ćemo se za ostalo boriti u suradnji s EU i koristeći se s EU fondovima.

Premijer je kazao kako se uspješnost svake nacije i ekonomije sastoji se u tome koliko može optimizirati svoje resurse i od toga zaraditi te da, ako tako gledamo, do sada nismo bili naročito uspješni i riječka luka nije bila dovoljno uspješna, odnosno da je njen potencijal puno veći, a da se u prošlih deset godina malo ulagalo.

Ocijenio je da je “ovo početak velike priče za Rijeku” i “uvjeren je da tome nitko, ni jedna vlast ni jedna politika neće stati na put”. “Naš zadatak je da od Rijeke napravimo jednu od značajnijih europskih luka u ovom dijelu Europe i Jadrana.”

Potpredsjednik Europske komisije (EK) i povjerenik za promet Siim Kallas ukazao je na važnost brodskog prijevoza i potrebu prilagodbe luka novim tehnologijama. Rekao je da EK omogućava razvoj, ulaganja i modernizaciju europskih luka, a budućnost prijevoza roba ovisi o cijelom lancu, tj. kombinaciji raznih vrsta prometa.

Ističući da će Hrvatska uskoro postati članica EU, Kallas je kazao da tome valja prilagoditi lučku infrastrukturu. Mi vas pratimo na putu razvoja, a Hrvatska ima viziju upravo za tu suradnju, rekao je.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić naveo je da se završavaju razgovori o uključivanju hrvatskih strateških koridora u osnovnu transportnu mrežu EU i da to omogućava sufinanciranje do 85 posto strateških pravaca. Jedan od tih pravaca je riječki željeznički prometni pravac od Rijeke do Botova, čime dižemo konkurentnost riječke luke, koja postaje ulaz robe u Europu i kreator novih radnih mjesta.

Uloga pametne i racionalne države je osiguravanje strateške primarne infrastrukture, a nadogradnja je na privatnom sektoru, da kreira radna mjesta i ostvaruje gospodarski rast, rekao je ministar ističući da se pokušava većinu investicija, do 85 posto, zatvoriti kroz financiranje od strane EK.

Premijer Milanović, danas je s ministrom Hajdašem Dončićem, posjetio Rijeku, gdje je s potpredsjednikom EK Kallasom razgovarao o prometnom 5b pravcu, tj. o željezničkom koridoru, koji je jedan glavnih europskih prometnih koridora.

Prema priopćenju, na sastanku je istaknuta namjera Hrvatske da od 2014. do 2020. dovrši prugu Rijeka-Botovo, koja bi se sufinancirala iz EU fondova, za što se već pripremaju projekti, a jedan dio je u realizaciji. Ukupna vrijednost projekta je oko dvije milijarde eura.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.