Bilo da se radi samo o obavjesti, ponudi ili možda o završnoj fazi ugovaranja pružanja usluga vašim klijentima, komunikacija koju upućujete na ovaj ili onaj način mora biti smislena i imati svrhu.
Cilj komunikacije
Najprije razmislite što želite ‘reći’, kome to želite reći i koji je krajnji cilj te komunikacije. Kada to jednom smislite pola posla ste već napravili, svaki daljnji korak je puno lakši, a rečenice će biti smislenije.
Način komunikacije
Na drugačiji način ćete se ‘obraćati’ vašim zaposlenicima i potencijalnim kupcima. Stoga je važno imati na umu komu se, primjerice emailom, obraćate i što toj osobi želite poručiti. Što želite ‘poručiti’ svojim zaposlenicima? Što želite ponuditi vašim potencijalnim klijentima? To su pitanja o kojima valja voditi računa pri samom pisanju emaila i komuniciranju.
Tipfeleri
Ako potencijalni klijent ili poslovni partner primjeti greške u vašem dopisu ili emailu, mogao bi zaključiti ili da svoj posao ne shvaćate ozbiljno pa ponude sastavljate u hipu, ili da ne pridajete pažnju detaljima, što se u poslovnom svijetu neće shvatiti pozitivno. Stoga, prođite nekoliko puta po napisanom tekstu i provjerite da vam nije promaknula koja pogreška.
Suvišne riječi i informacije
Manje je više, zapamtite. Suvišnim tekstom i nepotrebnim riječima, osoba kojoj je upućen vaš mail brzo gubi interes za čitanjem i stiče krivi dojam o vama i vašoj tvrtki. Neka vaša poruka bude sažeta, smislena i kratka, koja će zainteresirati i ‘natjerati’ klijenta da vas traži dodatne informacije – tada imate posao koji je napola obavljen.