Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Dva razloga zbog kojih postajemo poduzetnici

Koji su motivi za poduzetnički pothvat? Samouvjerenost, uzimanje sudbine u vlastite ruke, autonomija u raspoređivanju obveza i vremena dolaze nakon dva osnovna razloga zbog kojih se pojedinac odlučuje postati poduzetnik – viška, ali i manjka potražnje na njihovim ciljanim tržištima.

Koji su motivi za poduzetnički pothvat? Samouvjerenost, uzimanje sudbine u vlastite ruke, autonomija u raspoređivanju obveza i vremena dolaze nakon dva osnovna razloga zbog kojih se pojedinac odlučuje postati poduzetnik – viška, ali i manjka potražnje na njihovim ciljanim tržištima.

Oba se razloga odnose na višak ili manjak ponude na tržištu. I dok je manjak ponude intuitivno objašnjiv, događa se i suprotna pojava – poduzetnički duh rođen gotovo iz očaja, na tržištima s viškom ponude.

Ekspanzija tržišta

Prvi razlog ulaska u poduzetničke vode višak je potražnje – pojedinac može prepoznati poslovnu priliku, nezadovoljenu nišu i odlučiti se za samostalno zadovoljavanje potreba tog segmenta potrošača. Osim „otkrivanja“ nekog specijaliziranog segmenta, može se dogoditi i značajna ekspanzija kompletnog tržišta – zbog neke značajne inovacije, povećane potražnje za specifičnom uslugom ili slično.

Takvi poduzetnici obično su samouvjereni ljudi koji vjeruju u svoje sposobnosti i smatraju kako tržištu mogu ponuditi novu vrijednost.

“Poduzetnik – očajnik”

Drugi razlog zbog kojeg se pojedinac može odlučiti za samostalnu tržišnu utrku nema tako svijetlu budućnost. Pojednostavljeno, njihovi motivi nalaze se u višku ponude – neovisno govorimo li o proizvodima ili uslugama.

Kao primjer možemo uzeti sektor marketinga koji je značajno pogođen recesijom u Hrvatskoj. Za razliku od primjerice građevinca, koji za obavljanje svoje djelatnosti treba skupe strojeve, marketinški stručnjak koji je zbog rezanja budžeta dobio otkaz u svojoj kompaniji može se odlučiti za otvaranje vlastite marketinške (ili PR agencije). „Sva poznanstva koja mi trebaju već imam“ ili „Ionako sam sve radio sam – ovako ću barem biti svoj gazda“.

Naravno da takva poduzetnička avantura nije unaprijed osuđena na propast. Ako pojedinac u kratkom ili srednjem roku ocijeni kako nema perspektivu za kvalitetno zaposlenje – pohvalno je pokušati sam stvarati dodanu vrijednost, a na posljetku možda i uspije. Pesimističniji pogled na takvo pokretanje vlastita biznisa glasi – pojedinac nikada ne bi dobio otkaz da je sektoru u kojem je bio zaposlen potrebno novih kadrova ili kompanija.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.