Na današnjem raznolikom tržištu teško se istaknuti. Ponude nikad nije bilo kao sada što znači da kupci nikad nisu imali više izbora. Kod velikog izbora dolaze i veliki problemi, pa svakako pomaže razumijevanje jedinstvenih karakteristika i preferencija različitih generacija, odnosno ključno je za učinkovitu prodaju i marketinške strategije.
Od „tihe generacije“ do „generacije Alpha“, svaka grupa ima različite vrijednosti, komunikacijske stilove i ponašanja pri kupnji koje tvrtke, (a i samozaposleni profesionalci) moraju uzeti u obzir kada nude svoje proizvode ili usluge.
Svaka generacija ima svoje specifičnosti
1. Tiha generacija (1925.-1945.):
Tiha generacija doživjela je značajne povijesne događaje, poput Drugog svjetskog rata. Unatoč njihovoj dobi, nemojte pretpostavljati da su otporni na promjene ili tehnologiju.
2. Baby Boomer generacija (1946.-1964.):
Baby boomeri cijene iskustvo i mogu ih odbiti prodajne taktike koje izgledaju ulizivački.
3. Generacija X (1965-1979):
Kao prva generacija koja je odrastala uz tehnologiju, generacija X-a je tehnički pismena i preferira kombinaciju online i offline komunikacije.
4. Milenijalci (1980.-1994.):
Milenijalci, koji često ostavljaju dojam kao da su rođeni s daljinskim upravljačem u ruci, cijene personalizirane i autentične poruke, online i offline.
5. Generacija Z (1995.-2012.):
Generacija Z vrlo je vizualna i dobro reagira na privlačan, multimedijski sadržaj.
6. Generacija Alpha (2013.-2025.):
Čak i u mladoj dobi, generacija Alpha dobro se nosi s tehnologijom (pa štogod mi mislili o tome) i očekuje besprijekorno digitalno iskustvo.
7 ključnih savjeta
Stručnjak za prodajnu komunikaciju Ante Mihaljević donosi vrijedne savjete s kojima ćete voditi uspješnu prodajnu komunikaciju koje “prolaze” kod kupaca svih generacija.
- Personalizacija: Prilagodite svoj prodajni pristup jedinstvenim preferencijama i potrebama svakog kupca.
- Autentičnost: Izgradite povjerenje kroz iskrene i transparentne interakcije.
- Vrijednosti: jasno komunicirajte vrijednost koju vaš proizvod ili usluga donosi kupcu.
- Izgradnja odnosa: Ulažite u dugoročne odnose temeljene na povjerenju i međusobnom razumijevanju.
- Prilagodljivost: Budite fleksibilni u prilagođavanju svojih prodajnih taktika kako biste zadovoljili različite potrebe različitih kupaca.
- Prihvatite tehnologiju: Iskoristite digitalne alate za pojednostavljenje prodajnog procesa i poboljšanje komunikacije s kupcima.
- Kontinuirano učenje: Informirajte se i neprestano razvijajte svoje vještine kako biste ostali ispred konkurencije u prodajnom okruženju koje se stalno razvija.
Ante Mihaljević, iskusni trener za poslovnu komunikaciju, kombinira profesionalnost i humor kako bi vodio pojedince i tvrtke do trajnog uspjeha, kako u poslovnom, tako i u privatnom okruženju.
