Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Etički standardi poseban imperativ za svaki oglas

Posebno je važno da se etičkim standardima i odredbama kodeksa zaštite ciljane skupine potrošača od prakse koja je agresivna ili manipulativna.

Polazeći od najbolje prakse uređivanja oglašavanja i tržišnog komuniciranja od najranijih pojava prije stoljeća i pol pa sve do danas, pokazalo se kako je pristup u kojem struka (od pojedinaca do nacionalnih udruženja) sama sebi definira standarde ponašanja i kvalitetne prakse dao najbolje rezultate.

Iz svega navedenog nameće se želja da samoregulacija bude takav pristup koji će osigurati gospodarsku i društvenu zadaću tržišnog komuniciranja s jedne strane, te poštivanje etičkih principa zajednice u kojoj se djeluje s druge strane. Stoga je samoregulacija odgovor za zakonodavnu prenormiranost, ali i ukupne izazove koje oglašavanje stavlja pred same kreatore i potrošače. Praksa samoregulacije vrlo je duga, gotovo jedno stoljeće, a u nas je razvijana i prilagođena iskustvima najrazvijenijih tržišta. Skup tih normi i najbolje prakse je prilagođeni Kodeks Međunarodne trgovačke komore koji su prihvatile i naše strukovne udruge.

Oglašavanje i tržišno komuniciranje po svojoj prirodi mora biti takvo da poruka skrene pozornost, da se nametne i osvoji pa često može biti agresivna. Konačno, zbog takvih obilježja i svrhe oglasi i oglašavanje posebno su predodređeni da narušavaju uobičajene pravne i moralne norme zajednice, stoga se etički standardi postavljaju kao poseban imperativ za svaku poruku i oglas.

Posebno je važno da se etičkim standardima i odredbama kodeksa zaštite ciljane skupine potrošača od prakse koja je agresivna ili manipulativna.

Osobito se zahtijeva da se implementiraju standardi Kodeksa glede učestalog pretjerivanja (istinitost), česte povrede privatnosti (privatnost), a posebno učestalog zlorabljenja ili neprihvatljivog oglašavanja usmjerenog prema djeci i mladima kao najranjivijoj skupini potrošača. Čestu povredu dobre prakse i etičkih normi predstavljaju i zlouporabe intelektualnih djela; oponašanje, plagiranje i kopiranje, kao i prikrivanje naravi i svojstava sponzorstva ili, još gore, zlouporaba i neetični postupci u gerila marketingu, marketingu iz zasjede i viralnom marketingu. Izravni, a napose telemarketing uvijek mogu biti tako oblikovani da naruše privatnost ili budu neželjena pošta. Stoga je posebno važno da se etičkim standardima i odredbama kodeksa zaštite ciljane skupine potrošača od prakse koja je agresivna ili manipulativna.

Ubrzani rast i utjecaj digitalnih tehnologija te posebno mobilnih i divergirajućih medija mijenja komunikacijske paradigme, čime se snažno otvara prostor mogućim zlouporabama, prijevarama i različitim sadržajima koji su neprikladni, posebno za djecu. Povreda privatnosti u interaktivnim digitalnim komunikacijama te druge povrede kodeksa, posebno kod djece, nameću potrebu da se, kako regulatorno tako i samoregulatorno, interaktivne komunikacije dodatno uređuju.

To se odnosi i na česte povrede i manipulacije različitim oznakama na proizvodima, ambalaži ili oglašavanju koje sadrže neprovjerene ili lažne podatke o eko svojstvima proizvoda ili ambalaže. Takva praksa nameće potrebu komunikacije tih svojstava samo ako su dokazana i provjerena.

Autor: Kamilo Antolović za manager.ba.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.