Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Evo što rade Community manageri

Većina ispitanih specijalist za komunikaciju na društvenim mrežama (35%) radi za tvrtku koja je vlasnik profila te su taj posao dobili kao dodatno zaduženje. Skoro trećina ispitanih (28%) rade kao vanjski suradnici te su započeli raditi taj posao kako bi ostvarili dodatnu zaradu.

Većina ispitanih specijalist za komunikaciju na društvenim mrežama (35%) radi za tvrtku koja je vlasnik profila te su taj posao dobili kao dodatno zaduženje. Skoro trećina ispitanih (28%) rade kao vanjski suradnici te su započeli raditi taj posao kako bi ostvarili dodatnu zaradu.

S razvojem društvenih mreža pojavila su se nova zanimanja. Jedno od njih je i Community manager ili Specijalist za komunikaciju na društvenim mrežama čiji ‘tajni život’, u prvom regionalnom istraživanju, otkrivaju portal MojPosao i vodeći regionalni magazin o internetskom poslovanju i kulturi Netokracija. Na postavljena pitanja odgovorilo je 200 community managera iz Hrvatske, Srbije te Bosne i Hercegovine.

Vođenje profila tek jedno od zaduženja

Za zanimanje Community managera može se reći da je podjednako muški i ženski posao – komunikacijom na društvenim mrežama bavi se 52% muškaraca i 48% žena. No kada je riječ o stručnoj spremi razlike su izraženije.  Gotovo tri četvrtine ispitanih ima višu i visoku stručnu spremu (73%), nakon čega slijede Community manageri sa srednjom stručnom spremom (23%).

Budući da je riječ o novom zanimanju, većina Community managera (32%) taj posao obavlja između jedne i dvije godine. 16% ispitanih su početnici, odnosno komunikacijom na društvenim mrežama se bave manje od pola godine.

Većina ispitanih community managera (35%) radi za tvrtku koja je vlasnik profila te su taj posao dobili kao dodatno zaduženje. Skoro trećina ispitanih (28%) rade kao vanjski suradnici te su započeli raditi taj posao kako bi ostvarili dodatnu zaradu. U agencijama specijaliziranim za društvene medije zaposleno je 22% ispitanih Community managera, dok 16% njih rade za sebe tj. vlasnici su profila.

O području komunikacije na društvenim mrežama,  skoro svi Community manageri (92%) educiraju se na portalima i blogovima. Malo više od polovice ispitanih (52%) informira se o aktualnostima i od drugih specijalista, a trećina (29%) je pohađala neki oblik tečaja. Mentora je imalo 14% ispitanih, dok je 5% ispitanih Community managera samouko.

Bez radnog vremena

Bez obzira za koga rade, gotovo svi Community manageri administriraju profile na vodećoj društvenoj mreži-  Facebooku  (99%). Slijede Twitter (78%) te YouTube (48%), dok se za promociju najmanje koriste Google Plus (39%) i LinkedIn (31%). Nema većih regionalnih razlika u korištenju društvenim mreža, osim što su kolege iz regije aktivniji na YouTube-u (64%) i LinkedIn-u (39%).

Većina hrvatskih Community managera vodi brigu o jednom profilu (24%), dok najveći dio kolega iz regije upravlja komunikacijom na dva profila (26%). Ispitanika koji u Hrvatskoj vode brigu o čak sedam profila istodobno je 9%. U regiji je taj postotak znatno veći i iznosi 14%.

U komunikaciji na društvenim mrežama trećina ispitanih (33%) prosječno provede 3 sata dnevno. No iako na prvi pogled ne oduzima puno vremena, vođenje zajednice na društvenim mrežama nije posao ‘od  9 do 17’. Četiri petine Community managera (79%) profile na društvenim mrežama administrira i izvan radnog vremena te vikendom. Petina ispitanih (20%) vikendom radi samo ponekad, a svega 1% ispitanih ‘posao ne nosi kući’.

Samoinicijativno obavljanje posla izvan radnog vremena prakticira skoro polovica ispitanih (49%). Za trećinu ispitanih (34%) prekovremeni rad se podrazumijeva. Pa ipak, tek ih je manji dio prekovremeni rad na neki način formaliziralo – usmeno 7% i ugovorom 6%.

Većina Community managera (44%) samostalno kreira  odnos s članovima internetske zajednice.  Pomoć kolega  ima trećina ispitanih (32%), dok ih je 16% dio većeg tima koji se brine za komunikaciju na društvenim mrežama.

Malo više od polovice ispitanih (56%) plan i provedbu aktivnosti na društvenim mrežama dogovara s vlasnikom stranice, nadređenima ili drugim odjelima. Povjerenje poslodavca ima 44% ispitanih Community managera što znači da imaju potpunu slobodu u definiranju strategije vođenja stranica. Situacija je slična i u ostalim zemljama.

Osim brige oko komunikacije na društvenim mrežama, većina ispitanih (84%) ima dodatna zaduženja. Dodatni poslovi najčešće se odnose na zadatke iz području odnosa s javnošću, oglašavanja, copywriting-a ili web dizajna. Slična situacija je i kod kolega iz regije, njih 86% osim vođenja profila radi i druge poslove.

Spremni taj posao raditi ‘zauvijek’

Zanimanje Community managera ponajbolje opisuje kombinacija marketinga, korisničke podrške i odnosa s javnošću, stoga očekivanja od Specijalista za komunikaciju na društvenim mrežama nisu mala.

Određena interakcija s korisnicima (63%), povećanje posjetitelja na stranicama tvrtke (58%) te bolja percepcija brenda (56%) glavna su mjerila uspješnosti Community managera. Nakon toga slijedi određeni broj članova u zajednici (50%), povećanje prodaje i smanjeni troškovi oglašavanja (25%), ali i manji broj poziva službi za korisnike (7%). Cilj nije definiran za 17% ispitanih.

Community manageri nisu zadovoljni statusom svog zanimanja, njih 77% smatra da struka nije prepoznata od strane javnosti. Osim neshvaćanja opisa posla, većina ispitanika (48%) smatra da trenutačna primanja mogu biti veća.

Trenutačna prosječna plaća hrvatskog Community managera iznosi oko 6.000 kuna, dok su kolege u regiji u prosjeku plaćeni 5.000 kuna. Svega četvrtina (25%) smatra da su plaćeni dovoljno, dok kod preostalih 27% plaća i zadovoljstvo poslom koji obavljaju ovise o klijentu za kojeg rade.

Unatoč nedostacima, većina ispitanika (28%) spremna je raditi taj posao ‘zauvijek’.  Najmanji dio ispitanika (10%) ima želju voditi komunikaciju na društvenim mrežama još maksimalno godinu dana.

Community manageri iz regije zaineresiraniji su za posao komunikacije na društvenim mrežama nego oni iz Hrvatske –  njih 33% vodilo bi društvene profile do ‘mirovine’, dok ih samo 6% namjerava to raditi još godinu dana.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.