1. Postavite osobne financijske ciljeve
Ovi planovi mogu imati utjecaj na odluke koje ćete morati donositi za Vaše poslovanje u narednoj godini. Dakle, vrijedi uzeti vremena da razmislite gdje želite biti narednih tri do pet godina te da razgovarate o tome što to znači za tvrtku.
2. Napravite proračun
Samo dio poduzetnika napravi godišnji budžet. Dok vlasnici tvrtki pokušavaju i misle da mogu pratiti svoje tvrtke u svojim glavama, to se ne preporučuje. To je poput noćne vožnje bez svjetla. Vi znate da je cesta tamo, ali ne znate točno gdje ona vodi. Proces stvaranja proračuna je kritična točka planiranja. Postavite si konkretna pitanja: Dali li vam biti potreban dodatni novčani iznos u određenom dijelu godine? Dali će se prodaja usporiti?
3. Razgovarajte o tvrtki prioritete sa svojim timom
Važno je da podijelite svoje ciljeve za sljedeću godinu sa zaposlenicima, osobito ako vaši planovi sadržavaju prioritete. Možda je vaš cilj ove godine je povećanje tržišnog udjela, i spremni ste na ustupanje. Zaposlenici bi to morali znati i imati na umu prilikom obavljanja poslova. Na taj način cijela tvrtka je fokusirana na zajednički cilj.Također svaki zaposlenik će morati imati konkretan zadatak u ispunjavanju poslovnih ciljeva.
4. Zaključajte fiksne troškove
Gospodarstvo će se poboljšavati, vaši prodavači, baš kao i vi vjerojatno želite povećati cijene svojih proizvoda. Potrebno je odrediti fiksne troškove koji će nam omogućiti jasno planiranje i mogućnosti povećanja cijena. Odredite troškove koje nećete mijenjati kratkoročno, bar jednu do tri godine.
5. Sastanci revidiranja planova
Ako ste uspješno odradili sve planove i osigurali kapital, trebalo bi odrediti vremenske točke kontrole financijskog toka. Kontrolom planova analiziramo trenutna stanja i smjer u kojem se krećemo. Samo kvalitetnim planovima i pravovremenim reakcijama možemo uspostaviti toliko željenu financijsku stabilnost.