Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Poslovni planovi koji funkcioniraju

Bolje je imati i nesavršeni plan nego nikakav, a najbolje je imati realan plan.

poslovni plan

Izostanak planiranja realnost je mnogih kompanija u Hrvatskoj i svijetu. Bolje je imati i nesavršeni plan nego nikakav, a najbolje je imati realan plan.

Imati realan poslovni plan znači izraditi pisani dokument koji jasno definira ciljeve vašeg poslovanja i u kratkim crtama prikazuje načine i metode dolaska do postavljenog cilja.

Realan poslovni plan je plan koji funkcionira. U njemu ćete osim definicije ciljeva definirati i način kako ćete ih provesti u djelo, definirati sve raspoložive resurse kao i one koje treba osigurati, definirati sposobnosti i vještine zaposlenika potrebne za njegovo provođenje.

Zašto vam treba realan poslovni plan?

  • Tjera vas da objektivno, kritički i neemotivno sagledate svoj poslovni projekt i poslovanje
  • Omogućuje vam da razmislite o svim mogućnostima koje imate i koracima koje poduzimate
  • Omogućuje vam da se usredotočite na ključna pitanja i probleme
  • Pomaže vam pri uspješnom vođenju posla – daje vam pravac koji slijedite s periodičnim provjerama i pokazateljima kako bi znali razvija li se vaš posao u željenom smjeru
  • Pomaže u razmišljanju o potencijalnim problemima i kako da ih što uspješnije riješite
  • Prikazuje vaše ideje drugima i osnova je za financiranje budućem kreditoru
  • Utvrđuje vaše vrijednosti i osigurava korištenje kapaciteta u potpunosti.

Poslovni plan je vaš plan za uspjeh. To je važan alat za upravljanje i širenje uspostavljenog poslovanja.

Budući da su svaki posao i svaka kompanija različiti i svaki poslovni plan je drugačiji. No, svi uspješni poslovni planovi imaju neke zajedničke karakteristike. Za poslovno planiranje nije dovoljno samo procijeniti prihode od prodaje i rashode poslovanja, već detaljno sve analizirati.

Kvalitetna analiza obuhvaća:

  • Detaljnu analizu strukture poslovanje (ili investicije ako se radi o planu investicijskog projekta)
  • Analizu opravdanosti svakog segmenta uz uvažavanje njegovog financijskog aspekta
  • Detaljnu razradu prihoda s analizom kalkulacije izlazne cijene proizvoda/usluge u odnosu na konkurenciju i količine proizvoda/usluge koje se nude
  • Detaljnu projekciju broja, strukture i troškova djelatnika
  • Kalkulaciju nužnih kapitalnih ulaganja u planiranom razdoblju
  • Druge specifične stavke koje mogu utjecati na realizaciju vašeg poslovnog plana ovisno o grani poslovanja kojom se bavite.

Važan element prilikom izrade poslovnog plana je stavljanje svih važnih stavki poslovanja u realan vremenski okvir koji će definirati vrijeme potrebno da se od ideje dođe do željenog cilja.

Od iznimne je važnosti i razrada rashoda poslovanja i njihovo razgraničenje na fiksne i varijabilne troškove. Razlog je taj kako bi optimalno procijenili potreban obrtni kapital za poslovanje, a to se često zna zanemariti, pa poslovni plan poklekne na samom početku.

Planirajte dakle realno i detaljno, u skladu sa svojim mogućnostima i raspoloživim resursima. Takvi planovi su funkcionalni ostvarivi. Sve drugo lijepo izgleda samo na papiru.

Dubravka Lacić,

BASIS Savjetovanje d.o.o.

Pročitajte još:

Lifestyle

Peto izdanje projekta Rimac Group Formula Student Alpe Adria vraća se u Hrvatsku.

Izdvojeno

Ma kako sposobni bili jednostavno trebate djelatnike, ali i oni trebaju vas. S pravim timom možete stvoriti mrežu poslovnih veza s kojim ćete lude...

Ekonomija

Bilo da želite uvesti neke promjene u svoju firmu ili tek razmišljate o njenu osnivanju, kao prvo morate imati konkretnu viziju.

Novosti

Financiranje temeljnog kapitala studentskih tvrtki u potpunosti je o trošku fakulteta što znači da su se profesori odrekli dijela honorara koje ostvaruju provedbom projekata,...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.