Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Poslovni planovi koji funkcioniraju

Bolje je imati i nesavršeni plan nego nikakav, a najbolje je imati realan plan.

poslovni plan

Izostanak planiranja realnost je mnogih kompanija u Hrvatskoj i svijetu. Bolje je imati i nesavršeni plan nego nikakav, a najbolje je imati realan plan.

Imati realan poslovni plan znači izraditi pisani dokument koji jasno definira ciljeve vašeg poslovanja i u kratkim crtama prikazuje načine i metode dolaska do postavljenog cilja.

Realan poslovni plan je plan koji funkcionira. U njemu ćete osim definicije ciljeva definirati i način kako ćete ih provesti u djelo, definirati sve raspoložive resurse kao i one koje treba osigurati, definirati sposobnosti i vještine zaposlenika potrebne za njegovo provođenje.

Zašto vam treba realan poslovni plan?

  • Tjera vas da objektivno, kritički i neemotivno sagledate svoj poslovni projekt i poslovanje
  • Omogućuje vam da razmislite o svim mogućnostima koje imate i koracima koje poduzimate
  • Omogućuje vam da se usredotočite na ključna pitanja i probleme
  • Pomaže vam pri uspješnom vođenju posla – daje vam pravac koji slijedite s periodičnim provjerama i pokazateljima kako bi znali razvija li se vaš posao u željenom smjeru
  • Pomaže u razmišljanju o potencijalnim problemima i kako da ih što uspješnije riješite
  • Prikazuje vaše ideje drugima i osnova je za financiranje budućem kreditoru
  • Utvrđuje vaše vrijednosti i osigurava korištenje kapaciteta u potpunosti.

Poslovni plan je vaš plan za uspjeh. To je važan alat za upravljanje i širenje uspostavljenog poslovanja.

Budući da su svaki posao i svaka kompanija različiti i svaki poslovni plan je drugačiji. No, svi uspješni poslovni planovi imaju neke zajedničke karakteristike. Za poslovno planiranje nije dovoljno samo procijeniti prihode od prodaje i rashode poslovanja, već detaljno sve analizirati.

Kvalitetna analiza obuhvaća:

  • Detaljnu analizu strukture poslovanje (ili investicije ako se radi o planu investicijskog projekta)
  • Analizu opravdanosti svakog segmenta uz uvažavanje njegovog financijskog aspekta
  • Detaljnu razradu prihoda s analizom kalkulacije izlazne cijene proizvoda/usluge u odnosu na konkurenciju i količine proizvoda/usluge koje se nude
  • Detaljnu projekciju broja, strukture i troškova djelatnika
  • Kalkulaciju nužnih kapitalnih ulaganja u planiranom razdoblju
  • Druge specifične stavke koje mogu utjecati na realizaciju vašeg poslovnog plana ovisno o grani poslovanja kojom se bavite.

Važan element prilikom izrade poslovnog plana je stavljanje svih važnih stavki poslovanja u realan vremenski okvir koji će definirati vrijeme potrebno da se od ideje dođe do željenog cilja.

Od iznimne je važnosti i razrada rashoda poslovanja i njihovo razgraničenje na fiksne i varijabilne troškove. Razlog je taj kako bi optimalno procijenili potreban obrtni kapital za poslovanje, a to se često zna zanemariti, pa poslovni plan poklekne na samom početku.

Planirajte dakle realno i detaljno, u skladu sa svojim mogućnostima i raspoloživim resursima. Takvi planovi su funkcionalni ostvarivi. Sve drugo lijepo izgleda samo na papiru.

Dubravka Lacić,

BASIS Savjetovanje d.o.o.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.