Broj pretplatnika na mobilne usluge porast će do 2018. na četiri milijarde, prognozirala je u ponedjeljak globalna industrija mobilnih komunikacija vrijedna 1.000 milijardi dolara povodom otvaranja najvećeg svjetskog sajma mobilnih komunikacija u Barceloni.
Trenutno 3,2 milijarde ljudi plaća mobilne usluge, što je gotovo polovica svjetske populacije, pokazuje istraživanje tvrtke A.T Kearney i udruženja GSMA koje predstavlja 750 mobilnih operatera iz cijelog svijeta. A.T. Kearney i GSMA ujedno su organizatori četverodnevnog Svjetskog mobilnog kongresa.
U izvješću se prognozira da će do 2017. broj pretplatnika biti povećan za 700 milijuna, te da će brojka od četiri milijarde biti dosegnuta 2018.
Prošle su godine prihodi mobilnih operatera dosegnuli 1.000 milijardi dolara ili 1,4 posto svjetskog bruto domaćeg proizvoda, navodi se u izvješću.
Veći dio tog rasta ostvaren je u azijsko-pacifičkoj regiji, čiji bi operateri u razdoblju od 2012. do 2017. trebali povećavati prihode za 23 posto, sa sadašnjih 350 milijardi dolara.
Afrika je u prošloj godini bilježila najsnažniji rast a tamošnji bi operateri do 2017. trebali povećati prihode za 25 posto u razdoblju od 2012. do 2017., na 70 milijardi dolara.
Na svjetskoj razini rast prihoda mobilnih operatera trebao bi pak usporiti sa četiri posto godišnje u razdoblju od 2012. do 2017. na 2,3 posto u razdoblju do 2017.
“Jedan je od razloga usporavanja pad prihoda u Europi”, navodi se u izvješću u kojem se za to okrivljuje regulacija cijena mobilnih usluga i utjecaj gospodarske krize u eurozone. Procjenjuje se da će prihodi u toj regiji pasti s 248 milijardi na 216 milijardi dolara.
“Očekuje se da će se europsko mobilno tržište smanjiti za dodatnih 2,0 posto godišnje do 2017. zbog konkurencije i regulacije. Taj trend, zajedno s rastom prometa, pokazuje veću vrijednost ponuđenu potrošačima koji sada više koriste mobilne usluge a manje troše”, ističe se u istraživanju.
Nova generacija mobilnih mreža 4G trebala bi omogućiti podjednako brzo skidanje sadržaja s interneta kao i najbolja fiksna širokopojasna veza i mogla bi povećati prihode operatera, navodi se, uz napomenu o višim cijenama za 4G u Sjevernoj Americi, Skandinaviji, Južnoj Koreji i Japanu.
“U Europi je još uvijek prerano za procjenu reakcije potrošača na nove usluge, ali nema sumnje da operateri pozicioniraju 4G kao premium uslugu”, zaključuju autori studije.