Grayling, vodeća globalna komunikacijska agencija, objavila je novi izvještaj pod nazivom “Kreiranje prednosti u 2023.: Kako doprijeti i utjecati na publiku” identificirajući pet ključnih područja na koja se tvrtke moraju fokusirati kako bi stvorile komunikacijsku prednost u 2023. godini.
Prvo područje koje izvještaj pokriva je povezivanje s fragmentiranom publikom. U izvještaju se naglašava kako se publika nastavila fragmentirati i razdvajati, zbog čega je sve teže doprijeti do nje. Grayling preporučuje korištenje naprednih podataka za prilagodbu pristupa koji stvara zanimljiv sadržaj koji se može dijeliti i koji odgovara motivaciji i interesima publike.
Drugi identificirani trend je digital hyperloop koji se odnosi na ubrzane promjene u tehnologiji i kulturnim trendovima zbog kojih je dugoročno planiranje postalo izuzetno teško i izazovno. Grayling savjetuje tvrtkama fokusiranje na ideje s kojima će se ljudi povezati. Također, tvrtke moraju biti spremne brzo se prilagoditi novim trendovima i raspoloženju javnosti.
Kao treći trend, u izvještaju se naglašava potreba za internom komunikacijom koja je, nakon pandemije, nepovratno promijenila odnose unutar tvrtke. Zaposlenici su manje vođeni novcem, a više uvjetima, pogodnostima, edukacijom i vrijednostima. Grayling primjećuje da je ovaj trend stavio značajnu odgovornost na interne komunikacije i izazov za voditelje ljudskih resursa da se prilagode širokom rasponu potreba među različitim generacijama.
Četvrti trend je evolucija digitalne inteligencije. Grayling ističe sve veću važnost umjetne inteligencije u odnosima s javnošću i komunikacijama, naglašavajući ulogu alata za pisanje pokretanih umjetnom inteligencijom kao što je ChatGPT i slikovnih aplikacija kao što je Midjourney. Izvještaj sugerira da tvrtke trebaju razumjeti ulogu novih alata potpomognutih tehnologijom umjetne inteligencije, obučiti zaposlenike kako ih koristiti i biti svjesne zamki kao što su nedovoljna provjera činjenica, autorska prava i plagijat.
Na kraju, izvještaj se dotiče post-purpose svijeta u kojemu su potrošači oprezni kada su u pitanju purpose-washing taktike te mogu s distance uočiti jaz između riječi i djela. Grayling preporučuje organizacijama da demonstriraju svoju svrhu djelima, a ne riječima.
„Izvještaj nudi vrijedan uvid u izazove i prilike s kojima se tvrtke susreću u komunikaciji sa svojom publikom”, izjavio je Robert Škunca, direktor za Srednju i istočnu Europu agencije Grayling. “Vjerujemo da razumijevanjem i korištenjem pet trendova koje smo identificirali, tvrtke mogu postići stvarnu prednost u 2023. godini, a i kasnije”.