Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

HAC i ARZ otpuštaju 550 radnika – naplatničara i cestara

Za prekobrojne zaposlenike u HAC-u i ARZ-u trebale bi biti osigurane otpremnine u skladu s kolektivnim ugovorom, stimulativne mjere za mirovinu, a moguće su čak i prekvalifikacije za neka druga radna mjesta. Izgledno je također da bi dobar dio tih troškova kreditirala Europska banka za obnovu i razvoj.

Za prekobrojne zaposlenike u HAC-u i ARZ-u trebale bi biti osigurane otpremnine u skladu s kolektivnim ugovorom, stimulativne mjere za mirovinu, a moguće su čak i prekvalifikacije za neka druga radna mjesta. Izgledno je također da bi dobar dio tih troškova kreditirala Europska banka za obnovu i razvoj.

Do kraja ove godine iz državnih tvrtki Autocesta Rijeka – Zagreb i Hrvatske autoceste planiraju se izdvojiti djelatnosti naplate cestarine i održavanja u jednu zajedničku tvrtku, koja bi trebala imati ukupno oko 2.750 djelatnika, što je bitno manje od sadašnjih brojki. U ovom trenutku obje spomenute državne tvrtke zajedno imaju oko 3.300 djelatnika, što znači da bi oko 550 naplatničara i cestara bilo višak.

Novi list piše da bi za prekobrojne zaposlenike u HAC-u i ARZ-u trebale biti osigurane otpremnine u skladu s kolektivnim ugovorom, stimulativne mjere za mirovinu, a moguće su čak i prekvalifikacije za neka druga radna mjesta. Izgledno je također da bi dobar dio tih troškova kreditirala Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

U svakom slučaju nova državna tvrtka mora biti osnovana do 1. siječnja iduće godine jer je upravo to svojevrsni ultimatum što ga je ministar Hajdaš Dončić dao menadžerima ARZ-a i HAC-a. Ukoliko se do zacrtanog roka ne osnuje nova tvrtka za naplatu i održavanje ministar je zaprijetio čak i smjenjivanjem uprava jer ne bi izvršile preuzete obveze.

Jedan od važnijih ciljeva novog ustroja svakako je povećanje efikasnosti i smanjenje troškova te se procjenjuje da bi uštede kroz novi sustav rada mogle iznositi i više od 100 milijuna kuna na godišnjoj razini.

Treba navesti i to da osnivanje nove tvrtke ne znači i tihu privatizaciju ARZ-a i HAC-a, koji bi i dalje ubirali prihode od cestarina, ali bi sada u tim tvrtkama ostao jako mali broj zaposlenih. Ostale bi tek službe financija, uprave, projektnih ureda, službe koje ionako imaju relativno mali broj ljudi, pa se neslužbeno procjenjuje da bi zajedno ARZ i HAC mogli imati manje od 400 zaposlenih.

Napisao

Pročitajte još:

Financije

Osim što se razlikuju po tome što je III. mirovinski stup dobrovoljan, a I. i II. su obvezni i automatizirani zakonom, razlikuju se i...

Financije

Svatko od nas bi trebao na vrijeme razmišljati o mirovini, iako se ponekad čini da je mirovina daleko ili da po tom pitanju ne...

Financije

Svatko od nas dužan je preuzeti odgovornost za svoju budućnost i pozvan dati svoj doprinos društvu, kako bismo mijenjali stvari nabolje. A da bi budućnost...

Financije

Starosne mirovine niže su u Hrvatskoj od prijevremenih, unatoč tomu što se one kažnjavaju umanjenjem do 12 posto, zato što iza njih stoji i...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.