Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Havaianas je promijenio komunikaciju, ali je zadržao veseli i pozitivan pristup

Najpoznatiji brend japanki, Havaianas, prisutan je u zemljama diljem svijeta koje se trenutno nalaze u novim i izazovnim situacijama izazvanim nastalom krizom.

Najpoznatiji brend japanki, Havaianas, prisutan je u zemljama diljem svijeta koje se trenutno nalaze u novim i izazovnim situacijama izazvanim nastalom krizom. Merel Werners, uspješna direktorica marketinga u Havaianasu koja ima više od 20 godina iskustva u internacionalnim modnim i lifestyle kompanijama, ispričala nam je na koji način se promijenila komunikacija te kako se prilagoditi i održati snažnu vezu s potrošačima tijekom novonastale situacije.

Kako se brendovi mogu prilagoditi trenutnoj situaciji u svijetu te održati ravnotežu i povezanost sa svojim potrošačima? Trebaju li prestati sa svojim aktivnostima?

Ovo je teško pitanje budući da brendovi moraju uvijek biti relevantni za svoje potrošače i na vrijeme im dati sve informacije te pružiti zabavu. A to je u ovom trenutku važnije nego ikada. Ne smatram da bi brendovi trebali prestati sa svojim aktivnostima, ali trebali bi biti fleksibilni te pružiti onoliko koliko mogu na siguran i adekvatan način tijekom ovog razdoblja. Sada je zapravo pravi trenutak za istraživanje novih stvari koje do sada nismo imali priliku isprobati.

Kako pristupiti potrošačima u ovako osjetljivim vremenima te kako pristupiti svojim zaposlenicima?

Ovo su vrlo teška vremena. Jedna od pozitivnih stvari je što imamo urede u više država, tako da naši zaposlenici žive istim načinom života kao i naši potrošači te se zbog toga lakše možemo suosjećati s njima i osjetiti njihovu reakciju na nove situacije. Potrošačima pristupamo tako da prvo razmotrimo kako bi mi htjeli da se nama u ovakvoj situaciji pristupi, a to je uz brigu i svjesnost situacije, a opet da uz sve to ostanemo svoji – što za Havaianas znači topli, veseli i pozitivni.

Naši zaposlenici su uvijek na prvom mjestu, a imamo ih na tisuće diljem svijeta. Većina zaposlenika nalazi se u tvornici u Brazilu gdje smo uložili velike napore kako bi osigurali siguran i adekvatan prostor te istovremeno mogli pružiti financijsku i materijalnu pomoć zdravstvenim djelatnicima poput maski, odjeće i obuće.

Merel WernersMerel Werners

Havaianas je svjetski poznati brend. Kako Havaianas komunicira na različitim tržištima tijekom krize? Je li komunikacija prema svima ista?

Imamo trenutke u kojima šaljemo unificirane poruke, a sada globalno želimo biti svjesni situacije te širiti empatiju i pozitivnost prema našim potrošačima. No, znamo da je svaki dio svijeta u različitoj situaciji stoga u svako trenutku moramo biti svjesni toga i kreirati najbolju komunikaciju koju potrošači žele, bez obzira gdje se nalazili. Također, Havaianas redovito prati sadržaj koji kreira publika i rado ga dijeli na društvenim mrežama – vidjeti da netko na drugom kraju svijeta nosi isti par japanki kao i vi može biti zaista lijepi osjećaj.

Što je bilo najizazovnije tijekom promjene komunikacije brenda na internoj i eksternoj razini? Kako ste to prevladali?

Tehnologija je zaista izvrsna stvar i sada smo povezaniji nego ikada prije jer se video pozivi s ljudima diljem svijeta mogu ostvariti kroz samo jedan klik. Mi smo vrlo povezan tim i nedostaje nam kontakt tako da su nam video pozivi od velike važnosti jer nam omogućavaju da se vidimo licem u lice, razgovaramo i pružimo si podršku.

Koja su neka specifična rješenja i taktike koje Havaianas implementira u svoju komunikaciju trenutno? Kakva je reakcija potrošača?

Na određeno vrijeme smo u potpunosti promijenili komunikaciju, ali smo uspjeli zadržati veseli i pozitivan pristup Havaianasa uz fokus na dijeljenje poruka suosjećanja diljem svijeta. Pauzirali smo uobičajeni način života te uzeli trenutak i priznali da nikome nije lako, ali da smo svi zajedno u ovoj situaciji. S vremenom, kako se situacija lagano mijenjala i popravljala, na neki način smo se vratili u stari životni stil. No, fokus smo prebacili na nošenje japanki u kućnom okruženju ili u susjedstvu. Havaianasice su toliko udobne da ih ljudi nose kao papuče, osobito tijekom toplijeg vremena koje nam dolazi.

Jednostavnost i autentičnost su nama, ali i našim potrošačima, iznimno bitne i to je nešto što ne želimo izgubiti, ali uvijek trebamo biti svjesni situacije i trenutka u kojem se nalazimo.

Sada kada se sve prebacuje online vidimo značajnost digitalnog svijeta. Koliko je važno digitalizirati svoje poslovanje?

Svaki trend koji se trebao ostvariti u sljedeće 3 godine se zapravo realizirao sada tijekom 2 mjeseca. Na sreću, zadnje 2 godine ulažemo velike napore u digitalizaciju, od osposobljavanja svakog zaposlenika za rad od kuće do ulaganja medijskog budžeta u online kanale. Također, u 2020. godini se odmičemo od prodavanja budućih narudžbi uz fizičke uzorke u showroom-u te se prebacujemo na virtualne uzorke i digitalni showroom.

Kako bi opisali poziciju Havaianasa u digitalnom svijetu?

Havaianas je brend koji još uvijek raste te, iako je prisutan čak 58 godina, i dalje je relativno novi kada je u pitanju digitalni svijet. Naša e-trgovina, ali i e-trgovine veleprodajnih partnera, masovno rastu. Svijet nije digitaliziran u svakom pogledu, ali trudimo se prihvatiti ovaj trend i nadamo se da ćemo jednog dana, na neki način, imati vodeću ulogu.

Društveni mediji su ogroman dio naših svakodnevnih života te se kroz njih trudimo osigurati prostor u kojem se mogu vidjeti novi proizvodi ili otputovati u drugi kraj svijeta putem ekrana. Osim toga, pratimo i sadržaj koji kreiraju naši potrošači i možemo vidjeti da je je Havaianas dio njihovih avantura, dugih putovanja te zabavnih trenutaka u parkovima s prijateljima i obitelji.

Drago nam je što bez obzira na trenutak i lokaciju na kojoj nosite Havaianasice, generalno ih nosite s osmijehom na licu!

Koja je uloga influencera u trenutnoj komunikaciji brenda? Koliko su oni bitni?

Influenceri su vrlo važan dio našeg marketinga na svim tržištima i znamo da imaju veliki doseg te uvijek želimo dugoročno raditi s ljudima za koje znamo da koriste naše proizvode te kreiraju lijepi i zabavan sadržaj u sklopu kojeg naše proizvode mogu predstaviti svojim pratiteljima i lokalnim potrošačima. Trenutno, kao i naši lokalni zaposlenici, influenceri prolaze kroz jednake situacije kao i naši potrošači i upravo zato mogu kreirati značajan sadržaj koji je lokaliziran i prilagođen njihovim pratiteljima.

U ovim trenutcima kada imamo vremena osvrnuti se na ono što je zaista najbitnije, dvije ključne stvari će imati sve veću važnost. A to su zdravlje i sreća naših obitelji i prijatelja dok je obavljanje promišljenijih kupovina sekundarno, ali će sigurno biti jedan od rezultata krizne situacije u kojoj se nalazimo.

Što možemo očekivati na hrvatskom tržištu?

Ovo ljeto će biti dosta drugačije, s obzirom na to da u većini zemalja marketinšku komunikaciju nećemo usmjeravati na turiste jer putovanja nisu dozvoljena ili će ljudi radije ostati u svojoj zemlji. Upravo zato se prilagođavamo potrošačima što zasada znači da ćemo biti prisutni online, koncentrirani na lokalni marketing i komunikaciju kućne upotrebe Havaianasica koje su savršeni proizvod za kućnu atmosferu – udoban i trendi proizvod koji usrećuje ljude!

 


Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Izdvojeno

Nekoliko je stvari koje se nikako ne smiju izgovoriti na radnom mjestu, barem ne naglas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.