Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Hrvatskoj treba obrazovni sustav koji će potaknuti poduzetništvo

Od vanjskih faktora kao najveća prepreka poduzetništvu u Hrvatskoj četvrtina ispitanika je istaknula obrazovanje.

Što pokreće poduzetnički duh? Vanjski faktori kao što su obrazovni sustav utječu na stav i percepciju o poduzetničkoj mogućnosti? Koje osobne karakteristike misle da imaju ljudi koji žele započeti svoj posao? To je bio fokus osmog Amway Globalnog Poduzetničkog Izvještaja, koji mjeri razinu poduzetništva na svjetskoj razini.

Ove godine istraživanje je bilo fokusirano na dva aspekta koji odmažu ili pomažu poduzetništvu:

  • unutarnji faktori (predanost, spremnost na rizik, znanje o financijskim aspektima poduzetništva)
  • vanjski faktori (stanje u državi, tehnološka dostupnost i obrazovni sustav usmjeren na poduzetništvo).

“Bolje razumijevanje zbog čega se ljudi odlučuju za ili protiv vlastitog posla i koja vrsta posla je najprivlačnija, pomaže u učinkovitom poticanju poduzetništva u svijetu”, kaže Amway Predsjednik Doug DeVos. “Ta saznanja mogu pomoći gospodarstvenicima i političarima da donose odluke i poduzimaju akcije koje pomažu da više ljudi započne svoj vlastiti posao i ostvari svoj potpuni potencijal u tom području. Više poduzetnika znači više mogućnosti, veći gospodarstveni rast i više prosperiteta za svakoga.”

Najveća prepreka poduzetništvu – obrazovanje

Od vanjskih faktora kao najveća prepreka poduzetništvu u Hrvatskoj četvrtina ispitanika je istaknula obrazovanje s obzirom na to da naš obrazovni sistem iznimno zaostaje za razvijenim zemljama i ne stvara nikakvu pripremu za početak bavljenja poduzetništvom.

U takvim nesigurnim uvjetima ne čudi da 41% ispitanika ne bi odustalo od svog posla kod drugog poslodavca zbog straha od neizvjesnosti koju donosi poduzetništvo.

Većina ispitanika u Hrvatskoj smatra da imaju društvenu potporu (58%), da mogu biti posvećeni svom poslu (55%), da mogu razviti poslovne ideje (48%). Ipak, manje od 50% ispitanika smatra da su spremni riskirati (47%) ili da mogu osigurati novac za svoju poslovnu ideju (27%).

Idealni posao!?

Upitani da opišu svoj idealan posao ispitanici su ga ovako okarakterizirali: prednost je dana poslovima u  gradovima (58%) u odnosu na selo (42%); s djelatnicima (56%) u odnosu na samostalan posao (44%); osobno pružanje usluga strankama (81%) u odnosu na digitalnu uslugu strankama; pružanje usluga (55%) u odnosu na prodaju proizvoda (45%).

Snažna tendencija prema osobnom kontaktu sa strankama i skoro polovica ispitanika usmjerena na prodaju proizvoda, ukazuju na važnost uloge kompanija direktne prodaje kao što je Amway i druge kompanije u poduzetništvu.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.